بشاره جمعه، وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت سودان روز جمعه از سفر قریب الوقوع عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور به دولت کویت خبر داد.

بنا بر گزارش النشره، بشاره جمعه تصریح کرد که سفر رئیس جمهوری سودان به کویت در چارچوب سفر البشیر به شماری از کشورهای عربی که هفته گذشته با سفر به قطر آغاز شد، صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: زمان سفر البشیر به کویت تعیین نشده و سفر وی در راستای هماهنگی مشترک پیرامون موضوعات عربی و منطقه‌ای به ویژه پرونده‌هایی که برای منطقه حائز اهمیت است، صورت می‌گیرد.

بشاره جمعه همچنین گفت: البشیر در جریان سفرش به کویت به بررسی روابط دوجانبه و طرح کویت برای حل بحران میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد پرداخت.

پنجم ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای مصر، امارات، بحرین و عربستان روابط دیپلماتیک خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند؛ اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب کرده است.

سخنگوی دولت سودان بر حمایت کشورش از طرح کویت جهت حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با دوحه تاکید کرد.

رئیس جمهوری سودان پیشتر به قطر سفر کرد که این سفر دو روز به طول انجامید و این نخستین سفر وی به خارج از کشور از زمان آغاز اعتراضات مردمی علیه اوضاع اقتصادی و درخواست برکناری وی از قدرت در ۱۹ دسامبر بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.