دفتر نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مالکی روز جمعه در دفترش از آندرو بیک، مسئول پرونده امور عراق و ایران در وزارت خارجه آمریکا استقبال کرد.

بنا بر گزارش سومریه نیوز، در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تحولات وضعیت سیاسی، امنیتی و تلاش‌های کنونی برای تکمیل کابینه و همچنین مساله حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پرداختند.

مالکی بر اهمیت تسریع در روند تکمیل کابینه عراق به منظور شکل‌گیری دولتی قوی که با چالش‌ها و مشکلات مقابله کند و خواسته‌های ملت عراق را در فراهم کردن خدمات و فرصت شغلی برآورده کند، تاکید کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون خواستار ادامه همکاری مشترک و تقویت روابط دوجانبه شد.

در این دیدار داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در بغداد نیز حضور داشت.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد روز جمعه اخبار مربوط به استقرار نیروهای ارتش آمریکا در "الاعظمیه" واقع در شمال بغداد را تکذیب کرد.

سخنگوی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که جلیل الربیعی، فرمانده عملیات بغداد آنچه که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص استقرار نیروهای ارتش آمریکا در شهر "الاعظمیه" در شمال بغداد منتشر شده را تکذیب کرد و گفت: این اخبار نادرست است و کسانی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند باید دقت زیادی به خرج دهند و شایع‌پراکنی نکنند.

پیشتر اخباری در خصوص استقرار نیروهای ارتش آمریکا در شماری از مناطق "الاعظمیه" منتشر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.