آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در یکصد و بیست ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در محل استانداری، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه در استانداری این بود که به عنوان خیر مقدم در دیداری رسمی حضور جناب رزم‌حسینی بوده و این جلسه را برگزار کنیم تا به این وظیفه اخلاقی خود عمل کرده باشیم.

وی افزود: حضور آقای رزم‎حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی هم مایه افتخار و هم مایه خوشبختی و مسرت بوده که این امر به دو جهت است، یکی شخصیت ارزشی و معنوی ایشان به عنوان یک خاک‌خورده جبهه که در موقعیت‌های بالای فرماندهی دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی موفقیت‌های چشمگیری در جهت فعالیت‌های دفاعی در آن زمان با استفاده از آن فرصت و موقعیت بالای جوانی خود داشتند و به عنوان یک وارث شهدای هشت سال دفاع مقدس رسالت و مسئولیت را در این نظام عهده‌دار هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: جهت دوم شخصیت عملگرایی ایشان بوده به این دلیل که مسئولیت در این دوران خطیر و موقعیت حساس مقابله استکبار با تمام موجودیت نظام و انقلاب حضور مسئولین در عرصه‌های جهادی و عملیاتی و شخصیت عملگرای ایشان برای ما مایه افتخار، مسرت و خوشبختی است. با حضور آقای رزم‌حسینی در خراسان رضوی مزه اقتصاد مقاومتی را می‌چشیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امیدواریم ایشان منشأ بسیاری از خیرات و برکات در این استان قرار بگیرند و ما در خدمت ایشان بوده و مصمم هستیم که از تمام ظرفیت اجتماعی و وجودی خود برای هر نوع کمک و یاری در محضر ایشان فعالانه استفاده کنیم و امیدواریم توفیق یاری ایشان را در عملگرایی و برنامه جهادی که دارند و موفق اجرا خواهد شد، داشته و دارای سهمی در همیاری با ایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه من به عنوان نماینده مقام معظم رهبری تاکنون هیچ‌گونه تحمیل سیاسی و شخصی نداشتم و ندارم، عنوان کرد: از ما کمک، یاری رساندن و امداد با تمام ظرفیت‌های اجتماعی وجود دارد که دارا هستیم و هیچ‌گونه توقعی هم نداریم. از گذشته نیز همین بوده و من از مسئولان و استاندار انتظار نداشتم که با من هماهنگی سیاسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینگونه نیست که بگوییم همه باید نظر ما را قبول کرده و اندیشه سیاسی ما را بپذیرند. ما اصول دین نیستیم که مردم باید ما را قبول کنند، مردم باید نظام و مبانی اعتقادی دین و اسلام را قبول نمایند. ما سرباز پا به کار و عمله کاری هستیم و لازم نیست کسی من را به عنوان عقیده یا اندیشه خاص قبول کند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه من در این استان هیچ محدودیتی برای کمک و یاری در اعمال پراثر و منتج نتیجه استاندار ندارم، تصریح کرد: من تنها یک خط قرمز دو بعدی دارم و آن اینکه مطلقاً فحشاء، منکرات و محرمات الهی انجام نگیرد و برنامه‌ای تحت عنوان توسعه یا فعالیت‌های آزاد به فحشاء، حرام و غضب خدا منتهی نشود، بعد دوم حفظ موقعیت امام هشتم (ع) در این شهر است. هر کاری در استان صورت می‌گیرد باید مطابق با شئونات حضرت رضا (ع) باشد، ایشان محوریت کل کشور و نظام هستند.

امام جمعه مشهد افزود: ابتدا حضرت رضا (ع) مالک این شهر شدند و سایر مالکیت‌ها حول و حوش ایشان بود. شهر صاحبی جز ایشان ندارد و همه به خاطر امام رضا (ع) به این شهر آمدند. ۳ میلیون جمعیت در این شهر خود، پدر یا جدشان به خاطر امام رضا (ع) هجرت کردند و مشهدی شدند، بنابراین ایشان هم محور مجاوران و هم محور زائران حتی زائران خارج از کشور هستند. مشهد خصوصیتی جز زیارت امام رضا (ع) ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امیدواریم در تمام برنامه‌ها و نقشه‌های توسعه مخصوصاً قرارداد بین استانداری و شهرداری برای فعالیت‌های اقتصادی در شهر و بهره‌برداری از تمام امکانات شهری در توسعه برنامه‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی همه در عنوان حضرت محفوظ باشد و با محوریت این عنوان تمام فعالیت‌ها انجام گیرد. هیچ خط قرمزی غیر از این در تمام همیاری‌ها وهمکاری‌ها وجود ندارد. امیدوارم با تمام امکانات خدمت ایشان باشیم و ایشان به عنوان یک خادم امام رضا (ع) در این استان تحول کامل و جامعی برای تأمین معیشت مردم و فقرزدایی انجام دهند. همان‌طور که در فعالیت‌های فرهنگی امیدواریم از کمک‌های ایشان برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه برخی اینگونه می‌پندارند که مسائل دینی مرجعیت خود را از دست داده و مسائل دیگر مرجعیت دارد، اصل این پندار غلط است، عنوان کرد: خوشبختانه امروز مرجعیت دین از تمام ظرفیت‌ها در جامعه ما بیشتر است، حتی دین برای افراد لائیک و بی‌دین مرجعیت دارد. مرجعیت روحانیت نیز از همه بیشتر است. اگر کاری انجام بگیرد و روحانیت در آن حضور داشته باشند، مردم بیشتر به کار اعتماد می‌کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: مهم این است که ما در حال حاضر در خصوص آنچه تا امروز در شورای توسعه قرآنی انجام گرفته، نیاز به فعالیت‌های بیشتری داریم. ما دو جریان آستان قدس رضوی و اوقاف را داریم که در قرآن حرف اول را می‌زنند و اگر بهتر عمل کنند، موفق‌تر خواهند بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه به اندازه‌ای که ما در فعالیت‌ها و توسعه قرآنی رقیب داریم، هیچ زمانی نداشتیم، تصریح کرد: تمام جریان‌های تحجر و انحرافی در جلسات قرآنی نفوذ کردند و فعالیت می‌کنند. اگر دیر اقدام کنیم، این مساله به جایی نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: میدان مهم فعالیت قرآنی ما در دو حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه بوده که شورای توسعه قرآنی وارد این دو حوزه نشده است. به اندازه مشهد و استان خراسان رضوی در سایر استان‌ها حتی در شهر تهران فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد. شورای فرهنگ عمومی تاکنون در مساله ترویج و توسعه قرآن فعال نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.