سردار عباسعلی محمدیان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹۲۸۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شده است. این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع مواد مخدرکشف شده پنج هزار و ۴۲۶ کیلو گرم تریاک، یک هزار و ۹۴۸ کیلوگرم مرفین، ۸۴۶ کیلوگرم حشیش و بقیه سایر انواع مواد مخدر بوده است. با کشف این مواد مخدر ۶۱۹ قاچاقچی، ۱۰ هزار و ۵۳  نفر نگهدارنده، ۲ هزار و ۵۵۵ نفر توزیع کننده و ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر معتاد دستگیر شدند.

محمدیان خاطرنشان کرد: همچنین دراین مدت نیز ۳۱ باند قاچاق موادمخدر متلاشی و ۲۵۴ خودرو توقیف و سه قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شده است.

وی، یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری را مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر برشمرد و از خانواده‌ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر خواست تا مراقبت بیشتری ازفرزندان خود داشته باشند.

وی به اجرای طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده استان البرز اشاره کرد و افزود: طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف درحال اجراست که به صورت مستمر در مناطقی مثل حصار، مهدی آباد و ملک آباد با برنامه‌ریزی‌های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می‌شود.

محمدیان با تاکید بر این موضوع که برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسئولان است، گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که جامعه از سوی این افراد ناامن شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.