به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش وال استریت ژورنال قدرت دفاع هوایی روسیه، واشنگتن را به بازنگری درباره موقعیت خود در زمینه قدرت دفاع هوایی واداشته است.

وال استریت ژورنال در مقاله خود با عنوان «پرده جدید آهنی: دفاع موشکی روسیه، قدرت هوایی آمریکا را به چالش می‌کشد» یادآور می‌شود که مسکو سپر موشکی را در شمال سوریه در مرز‌های اروپای شرقی مستقر کرده که به ادعای نویسنده این مقاله ارتش آمریکا را تهدید می‌کند.

در این مقاله آمده است: به ویژه سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰، سپر موشکی مرگبار روسیه، در حال تغییر محاسبات آمریکا و متحدانش درباره مناطق مهم و استراتژیک بالقوه است و روسیه استقرار آن را در سوریه آغاز کرده است.

وال استریت ژورنال همچنین در این مقاله به نگرانی‌های واشنگتن درباره فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه به دیگر کشور‌ها اشاره می‌کند و می‌نویسد روسیه با فروش اس-۴۰۰ به دیگر کشور‌ها توانایی خود را برای تحذیر و بازداشتن ارتش آمریکا گسترش می‌دهد.  نویسنده مقاله همچنین تلاش‎های فعلی شرکت تسلیحات نظامی «آلماز آنتی» روسیه برای توسعه یک مدل پیچیده‌تر یعنی اس-۵۰۰ را یادآور می‌شود و می‌نویسد این مدل به منظور مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین مافوق صوت و نسل جدید موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای طراحی شده است.  

پس از آنکه در نوامبر سال ۲۰۱۵ نیروی هوایی ترکیه  یک بمب افکن روسی سوخو-۲۴ را در مرز سوریه و ترکیه سرنگون کرد، روسیه تصمیم به استقرار سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ در پایگاه حمیمیم سوریه گرفت. سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور همزمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور همزمان از محدوده ۴۰۰ کیلومتری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.