گفتگوی تلویزیونی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه خبری المیادین آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای این گفتگو شایعات منتشرشده در خصوص سلامت جسمانی خود را تکذیب و اعلام کرد که در سلامت کامل به سر می برد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تمام آنچه در خصوص وضعیت جسمانی من گفته شده دروغ است و من از هیچ بیماری و مشکلی رنج نمی برم. عدم حضور رسانه ای من با اوضاع جسمانی هیچ ارتباطی نداشت و علت آن عدم وجود مناسبت های خاص در دو ماه گذشته بود. ماه فوریه سه مناسبت دارد و در این مناسبت‌ها صحبت خواهم کرد. 

سید حسن نصرالله در پاسخ به اولین سوال درباره عملیات کشف تونل اسرائیل گفت: تونل هایی وجود داشته اما ما ملزم به اعلام حفرکننده و زمان حفر آن نیستیم. یکی از تونل های مورد کشف به ۱۳ یا ۱۴ سال پیش بازمی گردد که داخل اراضی اشغالی فلسطین بوده و ناکامی اطلاعاتی اسرائیل را ثابت می کند. موضوع تداوم وجود تونل ها باید مبهم باقی بماند.

وی افزود: شهرک نشینان باید در خصوص حقیقت آنچه مسئولانشان درباره تونل ها می گویند اطمینان حاصل کنند. اقدامات رژیم اشغالگر در مرزها نشانگر هراس اسرائیل از عملیات احتمالی الجلیل است. رزمایش گسترده اسرائیل به منظور آمادگی برای عملیات احتمالی الجلیل صورت گرفت. نتانیاهو با وارد کردن رعب و وحشت به شهرک نشینان در شمال به ما خدمت کرد و آنها از این به بعد صدای هر چکشی را که بشوند با ترس خواهند گفت صدای چکش می‌شنوند. 

سید حسن نصرالله ادامه داد: عملیات سپر شمال (برای کشف تونل ها) در جنگ روانی به ما کمک کرد هرچند که نیازمند این میزان تبلیغات نبود. آیا حزب الله برای عملیات الجلیل بر ۴ تونل برای عبور هزاران رزمنده خود تکیه خواهد کرد. هرگونه عملیات به سمت الجلیل به تمام مرزها نیاز دارد و ما در صورت جنگ علیه خود پیرامون آن تصمیم می گیریم. آنها نخواهند فهمید که ما از کجا وارد الجلیل خواهیم شد و تنها در صورتی که به لبنان تجاوز شود معلوم می شود. ما موظف به دفاع از کشورمان هستیم و حق داریم از تمام عناصر قدرتمندی استفاده کنیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: به دشمن اجازه نخواهیم داد قواعد درگیری را به ما تحمیل کند و به سطحی از بازدارندگی رسیده ایم که باید آن را تقویت کنیم. اگر اسرائیل به ما حمله کند پشیمان خواهد شد چرا که بهای این تجاوز بیش از آنچه انتظار دارند، خواهد بود. گزینه های ما بر روی میز قرار دارد و هر آنچه از ایستادگی، مقاومت و قدرت لازم است، و عقل و درایت و شجاعت حکم می‌کند، نزد ما موجود است. ما به هرگونه تجاوز اسرائیل یا ترور عناصر حزب الله در لبنان و حتی سوریه واکنش نشان خواهیم داد.

سید حسن نصرالله افزود: به اسرائیلی ها در خصوص اینکه نتانیاهو ممکن است در نتیجه رویاپردازی های خود دست به اشتباهاتی بزند هشدار می دهم. مقاومت و تمام محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند. بعید می‌دانم نتانیاهو علیه لبنان مرتکب اشتباهی شود اما ممکن است مکان این اشتباه در سوریه یا حتی در غزه باشد. ما با هرگونه عملیات گسترده دشمن به مثابه جنگ برخورد خواهیم کرد. آمادگی روانی در غزه و بویژه پس از پیروزی اخیر آنها نشان می دهد که اهالی غزه در این خصوص تسامح نخواهند کرد. غزه برای پاسخ نظامی به هرگونه تجاوز آمادگی دارد و با توجه به شرایط متفاوت خود در این خصوص مسامحه نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.