ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این جنایت‌ها و قتل‌هایی که موجب شهادت ریاض محمد حماد شماسنه در قدس اشغالی، ایمن حامد از سلواد، ایهاب عابد از غزه و حمدی النعسان شد تأکیدی بر این امر است که دولت اسرائیل به سیاست تشدید تنش خود ادامه می‌دهد.

به نقل از  روزنامه مصری الیوم السابع، النعسان روز شنبه با گلوله ارتش اسرائیل در شهرک المغیر واقع در شرق رام‌الله، مرکز کرانه باختری به شهادت رسید او به دنبال یورش شهرک‌نشینان یهودی به این شهرک طی مقابله جان خود را از دست داد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مسؤول کامل این تشدید اعلام و تصریح کرد، این سیاست پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته و منجر به تشدید تنش و ایجاد فضای خطرناکی خواهد شد که کنترلش غیرممکن است. تشکیلات خودگردان بار دیگر از جامعه بین‌الملل خواست از مردم فلسطین حمایت بین‌المللی داشته باشد.

جنبش حماس هم خواستار تشدید مقابله با رژیم اشغالگر در کرانه باختری شد و عبداللطیف القانوع، سخنگوی این جنبش در بیانیه‌ای گفت، آنچه ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان در شهرک المغیر مرتکب شدند، جنایت جنگی است. شهرک‌نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی جنایت‌هایی در حق فلسطینیان مرتکب می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.