علی اعطا در پایان یکصدونوزدهمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای جلسه امروز لایحه‌ای دو فوریتی از سوی شهرداری تهران مبنی اعطای تخفیف جهت بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌‌های تردد ممنوع شهر تهران در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ۹۷ مطرح شد، اظهار کرد:در ادامه اعضای شورای شهر تهران با توجه به مباحث مطرح شده به یک فوریت این لایحه رای دادند و این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد تا هفته آینده در صحن مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه همچنین امروز لایحه یک فوریت تعیین نرخ عوارض به محدوده‌های مرکزی شهر تهران نیز که از سوی شهرداری به شورا ارسال شده بود به تصویب رسید، اضافه کرد: این لایحه به دو کمیسیون برنامه و بودجه و حمل و نقل ارجاع داده شد تا هفته آینده موضوع در جلسه علنی مطرح شود.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی شهرداری تهران در خصوص افزایش احتمالی عوارض محدوده مرکزی شهر گفت: پیشنهاد شهرداری تهران افزایش ۲۰ درصدی برای ورود به محدوده طرح ترافیک است که در همین زمینه در هفته آتی تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

اعطا با اشاره به اینکه در جلسه امروز لایحه اخذ عوارض تامین پارکینگ‌های تعهدی مطرح شد، گفت: طی سال های ۸۸ تا ۹۲ بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تعداد ۶۲۸۵ واحد پارکینگ تعهدی در نظر گرفته شد که تا امروز۴۰۳۶ واحد پارکینگ تعهدی تعیین و تکلیف و منجر به صدور پایان کار شده است.

وی تهران ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۲۴۹ واحد پارکینگ در ۶٣۴ پلاک ثبتی باقی مانده که بر اساس این مصوبه به شهرداری اجازه داده می‌شود با اخذ عوارض پارکینگ های تعهدی پایان کار را صادر کند، مهلت قانونی این مصوبه پایان یافته و بخشی بلاتکلیف مانده‌اند؛ در حالی که تعداد این پارکینگ ها به تصویب شورای شهر رسیده و مهمور به مهر شورای اسلامی شهر تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در قالب این مصوبه کلیه وجوه حاصل از اجرای این مصوبه؛ باید در حساب جداگانه‌ای تحت عنوان عوارض پارکینگ تعهدی واریز و با نظارت شورای شهر تهران جهت احداث پارکینگ‌ محله‌ای در منطقه مزبور هزینه شود.

اعطا تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز، لایحه چگونگی محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند مطرح شد و به تصویب رسید. بنا بر اعتراضی در سال گذشته این بحث مطرح بود که عوارض پسماند برای برخی از واحدها تا سه برابر زیاد شده است. بعضی از آیتم‌هایی که در این محاسبه دخیل بود عامل افزایش ناگهانی عوارض بوده که در حال حاضر این موضوع در مصوبه جدید اصلاح شده است.

وی گفت: براساس مصوبه جدید برای واحدهای مسکونی بر مبنای مناطق بین حداقل ۴۱ هزار و ۱۰۰ و حداکثر بر ۱۵۴ هزار و صد تومان عوارض پسماند در طول یک سال دریافت می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لایحه بودجه شهرداری تهران نیز با تاخیر به شورا ارسال خواهد شد، گفت: تاکید شهردار تهران بر این بوده است که بودجه عملیاتی نوشته شود، با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ برش یک ساله از برنامه ۵ ساله شهرداری تهران است. امیدواریم طی ۲ هفته آینده لایحه بودجه به شورای شهر تهران ارسال و بررسی آن آغاز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.