علیرضا رشیدیان یکشنبه شب دردیدار با علما و مراجع عظام تقلید درقم از امضای تفاهم نامه ای با سعودی ها خبر داد و افزود: در مذاکرات انجام شده تلاش کردیم تا بیشترین امتیازات مورد انتظارمان را دریافت کنیم که از جمله مهمترین آنها استقرار دفتر حج و زیارت درکشور عربستان است. 

وی با بیان اینکه در سال آینده حدود ۸۵ هزار تن به سفر معنوی حج اعزام می شوند و تلاش می کنیم ۱۰ هزار تن دیگر به این آمار افزوده شوند،خاطرنشان کرد: با وجود افزایش شدید قیمت ها و نرخ ارز، برای کاهش منطقی قیمت ها بسیار تلاش کرده ایم و اعزام حجاج کمتر از ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. 

رشیدیان بر استفاده از فضای معنوی حج و زیارت برای مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان و تقویت باورهای دینی مردم تأکید کرد و گفت: امیدواریم تمامی سفرهای معنوی با عزت و کرامت و امنیت برای مردم کشورمان همراه باشد. 

وی درپایان با بیان اینکه با اصلاح ساختارها و فرآیندها می خواهیم که همه عاشقان با هر سطح درآمدی بتوانند به زیارت عتبات بروند، تصریح کرد: با هماهنگی ها و برنامه ریزی های بعمل آمده تلاش می کنیم تا سفرهای زیارتی سوریه نیز با تعداد محدود از سر گرفته شود. 

* در سفرهای زیارتی با هجمه فرهنگی دشمنان مقابله می کنیم 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این دیدارها با بیان اینکه میلیون ها نفر از مردم کشورمان در مراسم های حج و اربعین و در طول سال به سفرهای زیارتی می روند، گفت: تلاش می کنیم تا در برابر هجمه فرهنگی دشمنان علیه مکتب اهل بیت(ع)، همه مردم به ویژه جوانان را با معارف ناب الهی هرچه بیشتر آشنا کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر با اشاره به حضور مؤثر روحانیون، مداحان و خادمان فرهنگی در سفرهای زیارتی، اظهار داشت: هر روز صبح و شام در حرمین شریفین کربلا و نجف، خطبا و مداحان برجسته کشورمان برنامه اجرا می کنند. 

وی با بیان اینکه شبکه مطمئنی در خدمت رسانی فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سازمان حج و زیارت شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: در سفر معنوی حج تلاش کرده ایم تا با صرفه جویی و کم کردن هزینه ها، قیمت ها را کاهش داده و از دولت درخواست کرده ایم تا ارز ارزان قیمت تری را در اختیار ما قرار دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.