جواد کریمی قدوسی با اشاره به آغاز روند غنی سازی و ارسال ۳۰ تن کیک زرد به نیروگاه اصفهان، گفت: در شرایطی که اروپایی ها بدون تغییر موضع نسبت به ایران همچنان به نیابت از آمریکا لایه های نقض برجام را یکی بعد از دیگری پیگیری می کنند، جمهوری اسلامی نیز نسبت به افزایش فعالیت های هسته ای خود تصمیم می گیرد.

سیاست جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت موشک‌های بالستیک واضح بوده و اقدام فرانسه نسبت به تهدید ایران به اعمال تحریم‌های سخت وقیحانه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام وقیحانه فرانسه در تهدید ایران به تحریم های سخت به خاطر فعالیت های موشکی، عنوان کرد: تهدید ایران فایده ای ندارد و سیاست های جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت های موشک بالستیک در راستای دفاع از کشور واضح است.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر مقامات برخی کشورهای اروپایی همچون هلند، فرانسه، آلمان و انگلیس به تهران یادآور شد: هدف این دیپلمات ها از حضور در این جلسه نیز تهدید ایران به خاطر فعالیت های موشکی بود که عراقچی جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد و جلسه نیمه تمام باقی ماند از این رو آنها به دنبال درست کردن و اصلاح روابط نیستند.

کریمی قدوسی در ادامه همچنین به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران اشاره و بیان کرد: سفر وی نیز در همین راستا بود و برای تهدید جمهوری اسلامی وارد کشورمان شد که هیچ ملاقاتی از سوی سران قوا با وی صورت نگرفت و او نیز دست خالی بازگشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه آغاز روند غنی سازی تا حدودی اروپایی ها را تحت فشار قرار داده است، اظهار داشت: با این حال معتقدیم همچنان غنی سازی سه درصد به صورت کاریکاتوری است و چون ذخیره اورانیوم نباید بیش از ۳۰۰ کیلو باشد، اضافی آن ذوب می شود البته قطعا زمانی که برجام از دستورکار نظام خارج شود بلافاصله غنی سازی با درصد بالای ۲۰ آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بازدید از رآکتور آب سبک تهران، خاطرنشان ساخت: همچنان برخی میله های سوخت خاموش است چرا که می گویند نمی توانند اورانیوم ۲۰ درصد تولید کنند و از خارج وارد می کنند در حالی که خودمان قادر به تولید هستیم لذا باید تکلیف برجام هرچه سریع تر روشن شود تا بر اساس توانمندی های خود عمل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.