دکتر «وی بائو» از دانشگاه آیووا می‌گوید مردم می‌دانند غذای سرخ‌کردنی پیام منفی برای سلامتی آن‌ها دارد اما شواهد علمی کمی برای نشان دادن اثرات نامطلوب درازمدت در مورد غذاهای سرخ‌کردنی وجود دارد. {لینک} {لینک}

وی افزود به‌طورکلی متوجه شده‌ایم که مصرف غذای سرخ‌شده با مرگ‌ومیر کلی رابطه دارد.

این گروه تحقیق اطلاعات ۱۰۷ هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال را به مدت ۲۰ سال از ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ بررسی کردند که در این فاصله ۳۱۵۰۰ نفرشان فوت‌شده بودند.

کسانی که گزارش داده بودند که هرروز سرخ‌کردنی می‌خورند، ۸ درصد بیشتر از سایرین دچار مرگ زودرس و به‌ویژه بیماری‌های قلبی-عروقی شدند.

نکته قابل‌توجه اینکه علی‌رغم تحقیقات قبلی، سرخ‌کردنی‌ها باعث مرگ ناشی از سرطان نمی‌شوند. هرچند نوع غذا در پیشگیری از سرطان نقش دارد، اما در این مورد به‌خصوص حیاتی نیست.

نکته مهم دیگر اینکه در میان سرخ‌کردنی‌ها مرغ و ماهی سرخ‌کرده بیشتر از سایر غذاهای مشابه، در مرگ زودرس نقش دارند. استفاده دوباره از روغن سرخ‌کردنی در رستوران‌ها دراین‌بین نقش اصلی در انتقال را دارد.

تحقیقات دیگر ارتباط میان غذاهای سرخ‌کردنی و چاقی، دیابت نوع ۲ و یا بیماری‌های قلبی را متذکر می‌شوند اما واقعیت این است که به گفته محققان ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها هرروز فست فود می‌خورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.