برت که به عراق سفر کرده است، در مصاحبه ای با رویترز اظهار داشت: اینکه توقع داشته باشیم ایران در عراق نفوذی نداشته باشد، خیال پردازی است.

به نوشته رویترز، معاون وزیر خارجه انگلیس همچنین نسبت به ایجاد تنش نظامی میان آمریکا و ایران در عراق و سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش این خبرگزاری، سفر به عراق پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد نیروهای نظامی کشورش را از سوریه خارج می کند. متحدان آمریکایی نگران هستند که خروج آمریکا باعث تقویت ایران شود.

آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را طی تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و برخلاف توصیه مشاوران ارشد کاخ سفید اتخاذ کرد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش در اعتراض به تصمیم ترامپ استعفا کردند.

رویترز پیشتر گزارش داده بود، مقام های آمریکایی معتقدند که تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از سوریه خشم فرماندهان این کشور را برانگیخته و آن را خیانت به «یگان های مدافع خلق» (ی.پ.گ) می دانند. این یگان ها که متحد آمریکا هستند با عناصر داعش در شمال شرق سوریه جنگیده اند اما ترکیه آنها را تروریست قلمداد می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.