محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساز و کار مالی جدید اروپا (SPV) اظهار کرد: ساز و کار مالی اروپا تاکنون نهایی نشده و اطلاعات خاصی به ما اعلام نشده است.

وی افزود: هرگونه اقدامی که اروپایی‌ها بخواهند در موضوعات مربوط به موشکی و سایر موارد انجام و موضوعات جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تعهدات برجام مطرح کنند، برای ما پذیرفتنی نیست.

پورابراهیمی تصریح کرد: اروپایی‌ها باید طبق آنچه که قول داده اند ابتدا به تعهدات خود در برجام عمل کرده و بعد اگر صحبتی دارند، مطرح کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه ایران در بحث موشکی، پرتاب ماهواره به فضا و … انجام داده، همه براساس ضوابط و مقرراتی بوده که حقوق جمهوری اسلامی است و اصلاً به اروپا چه ارتباطی دارد که ما ماهواره به فضا می‌فرستیم و برای امنیت مرزها و دفاع از کشور و مردم خودمان امکانات و تجهیزات دفاعی داریم؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اروپایی‌ها حق دخالت در کشوری را ندارند، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید بدانند آنچه که با آنها صحبت شده، مفاد آن در برجام وجود دارد و همه تعهدات ما بر اساس اظهار نظر سازمان ملل و رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا شده و اگر به اندازه یک بند تعهد ایران روی زمین مانده، حاضر هستیم بپذیریم و اروپایی‌ها (طرف‌های ما) اعلام کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بابت مواردی که در برجام بوده و امریکا با کمال وقاحت از آن خارج شده و اروپایی‌ها حاضر نیستند برای آن هزینه بدهند، طرح موضوعات جدید آدرس غلط دادن برای عدم ایفای تعهدات اروپاست.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها به جای اینکه آدرس غلط بدهند و مباحث جدید مطرح کنند، اعلام کنند بابت تعهدات خود چه کاری انجام داده اند؟ ساز و کار مالی جدید که چند وقت مطرح می‌کنند به کجا رسیده و چند مجموعه اقتصادی ما توانسته از آن استفاده و نقل و انتقال مالی انجام شود؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها هر دم زمان اجرای بسته مالی جدید را به بعد موکول می‌کنند، در حالی که این ساز و کار و روش اجرای آن جزو تعهدات اروپا بوده و باید برادری خود را ثابت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.