عبدالرضارحمانی فضلی صبح دوشنبه در حاشیه همایش ملی "معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ " که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق، گفت: پیش از این برخی از مناطق و بازارها غیررسمی بود که با مصوبه دولت بازارچه‌های مرزی شکل گرفته است که کالاهای ویژه و مشخصی که امکان ورود دارد در این بازارچه‌ها عرضه می‌شوند و با نظم خوبی در این بازارچه‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اخیراً لیست کالاهای عرضه شده در بازارچه‌های مرزی به منظور بازنگری به هیأت دولت ارائه شده است، خاطر نشان کرد: تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای واردات از این بازارچه‌ها پیشنهاد کردیم که به جلوگیری از قاچاق کمک بزرگی کرد.

وزیر کشور با نامناسب ارزیابی کردن مناطق غیررسمی و کوله‌بری، اظهار کرد: این مناطق در غرب کشور، بیشتر از طرف عراق به طور جدی کنترل شد.

رحمانی فضلی همچنین گفت: در مورد برندها و اقلام تقلبی در ستاد تصمیم گرفتیم و اتحادیه‌ها را مسئول کردیم تا مردم وقتی پول جنس اصلی را می‌دهند کالای تقلبی نخرند. در این زمینه فرصت داده ایم و اگر در این فرصت اقدام مناسب انجام نشود خودمان اقدام می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و برای آنکه ارز به راحتی در اختیار افرادی که اقدام به قاچاق می‌کنند، قرار گرفته نشود، اخذ ارز با ثبت سفارش و از مجاری بانک‌ها ارائه می‌شود. پیش‌تر قاچاقچی مواد مخدر هم پول خود را به ارز تبدیل می‌کرد اما امروز دیگر ممکن نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.