پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تأخیر در تصمیم‌گیری درباره لایحه CFT در مجمع می‎گوید: برای تصویب این لوایح چهار ماه فرصت داشتیم که هنوز تمام نشده‎است. بنابراین در فرصت باقی مانده یعنی تا پایان بهمن‌ماه کار بررسی این لوایح باید به پایان برسد.

مافی همچنین تأکید می‎کند: مجلس کار خودش را انجام داده و حالا نوبت مجمع تشخیص مصلحت نظام است. نتیجه تصمیم‎گیری‎ها و پذیرفتن هر نوع مسئولیتی در این باره نیز، به عهده مجمع است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به‌خاطر فشارهای بیرونی، مرتباً تصویب این لوایح به تأخیر می‎افتد، تصریح می‎کند: نه، همه‎اش به این خاطر نیست. زیرا اعضای مجمع، مسائل و جوانب مختلف امر را بررسی می‎کنند و برای این کار هم این لوایح را به کمیسیونی در مجمع ارسال کردند که همه جوانب آن را بررسی کنند تا بعد این موضوع به صحن مجمع بیاید و تصمیم‎ نهایی اتخاذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است با توجه به شرایط امروز، اگر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسائل فعلی کشور اشراف داشته باشند که حتماً هم دارند، نتیجه این است که این لوایح را تصویب می‎کنند. حال باید دید چه تصمیمی می‎گیرند.

با وجود این که زمان زیادی تا پایان مهلت تمدید شده ایران برای تصویب لوایح موسوم اف‌ای‌تی‌اف، باقی نمانده‎ است، اما همچنان تصویب لایحه CFT یکی از لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعویق می‎افتد. روز شنبه قرار بود مجمع، جلسه‎ای فوق‎العاده برای بررسی این لوایح داشته باشد و آن را تعیین تکلیف کند. اما تصویب این لوایح مجدداً به تعویق افتاد و آن‌طور که احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نامه نیوز گفته است دلیل تأخیر در تصویب این لوایح، فاصله بین نظرات اعضای مجمع است. محمد صدر، دیگر عضو مجمع نیز درباره جزئیات جلسه شنبه گذشته مجمع، به جماران گفته که نظرات مثبت بیشتر از نظرات منفی است.

محسن رضایی نیز در گفت‎وگو با تسنیم اظهار داشته است که مجمع، آخرین سنگر منافع ملی است و ما در این‎جا نمی‎توانیم تحت تأثیر فشارها قرار بگیریم و باید آنچه را به نفع ملت و کشور است پیش ببریم. این موضوعات را نمی‎توان با شتاب‎زدگی و عجله پیش برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.