در این جلسه که عصر امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران و با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد، طرفین به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

مشکل تأمین ارز کالاهای فهرست گروه یک با نرخ رسمی و نحوه تسویه‌حساب آن، اخذ تضامین به صورت ریالی در خرید ارز کالاهای اساسی و مشکلات مربوط به ثبت سفارش سه محور اصلی خواسته‌های بخش خصوصی از دولت بود که در این جلسه مطرح شدند.

پس از ارائه این دیدگاه‌ها رحمانی و دژپسند نمایندگان دولت از پیگیری برخی از این مسائل در گذشته خبر دادند و همچنین درباره دغدغه‌های باقی‌مانده اعلام شد که جلساتی با حضور نمایندگان دو طرف برگزار خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه رتبه‌بندی بازرگانان بود. بر این اساس با توجه به سابقه کار و چگونگی عملکرد تاجران در گذشته تلاش می‌شود با رتبه‌بندی آنها به افرادی که سابقه طولانی و فعالیتی بدون مشکل داشته‌اند در زمینه ارائه تسهیلات و گرفتن تضامین کمک‌های لازم صورت گیرد.

در پایان این جلسه وزیر اقتصاد اعلام کرد که موضوع رتبه‌بندی بازرگانان به عنوان یک موضوع مطرح شده جدی در این جلسه در دستور کار قرار دارد و پیگیری‌های لازم در رابطه با آن صورت خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.