پیرو انتشار اخباری در فضای مجاز مبنی بر استعفای دسته جمعی اعضای هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی ایران، روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد،  متاسفانه شایعاتی در فضای مجاز تحت عنوان استعفای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در حال دست به دست شدن است که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و به شدت تکذیب می‌شود. 

برخی تلاش‌ها برای تخریب پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است که بی‌اخلاقی در آن حرف نخست را می‌زند. 

هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با قدرت و اتکا به رای نمایندگان فعالان اقتصادی کشور در پارلمان بخش خصوصی ایران به کار خود ادامه می‌دهد. 

در حال حاضر غلامحسین شافعلی رئیس اتاق ایران و کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران همراه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سوریه به سر می‌برند و مذاکرات اقتصادی را با حضور ۲۵ فعال اقتصادی کشور برای بازسازی سوریه دنبال می‌کنند. 

انتشار شایعه‌های بی‌اساس در چنین شرایطی که اقتصاد ایران با تحریم‌های یک جانبه آمریکا مواجه شده و فعالان اقتصادی در حال تلاش برای عبور از چالش‌هیا ایجاد شده هستند، منافع ملی را نشانه گرفته است. 

اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور همواره از انتشار آزاد اطلاعات، رسانه‌های آزاد و فعالیت ابزارهای فضای مجاز حمایت کرده و آن را لازمه توسعه اقتصادی می‌داند، اما به همان نسبت به انتشار شایعه و بی‌اخلاقی در فضای رسانه‌ای مخالف است، به ویژه آنکه فعالیت بدون شناسنامه و بی‌هویت شبه رسانه‌ای در فضای مجاز، می‌تواند زیان‌بار باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.