یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا به این رسانه گفت: اگر بحث برسر شفاف‌سازی یا درج موارد‌ و تضمین‌های بیشتر باشد، می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. اما چنانچه انگلیس می خواهد که همه‌چیز از ابتدا آغاز شود، پاسخ منفی است.

اشاره وی به درخواست «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای ایجاد تغییر در توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا با هدف جلب رضایت مجلس این کشور است.

نمایندگان مجلس عوام از تصویب طرحی که نتیجه ماه‌ها مذاکره بین دولت این کشور و کشورهای اروپایی است، سرباز زده و می را به ناتوانی در امتیازگیری در مذاکرات متهم می‌کنند.

این در شرایطی است که تنها دو ماه از فرصت انگلیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا باقی مانده است.

لندن در مارس ۲۰۱۷ ماده ۵۰ پیمان لیسبون را فعال کرد تا در بازه‌ای دوساله، برای تعیین چارچوب روابط با اعضای این اتحادیه به توافق برسد.

دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپا که امکان مبادلات تجاری بدون اعمال تعرفه های مالیاتی را برای شرکت های انگلیسی فراهم می کند، موضوع سهمیه هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پذیرش پناهجوها و قوانین مهمی چون تردد آزاد کارگران از جمله مباحثی است که لازم است در توافق گنجانده شود.

مجلس عوام انگلیس قرار است امروز (سه شنبه) درباره اصلاحات مدنظر دولت این کشور در توافقنامه برگزیت رای گیری کند. چنانچه این اصلاحات مورد پذیرش نمایندگان این مجلس قرار نگیرد، انگلیس در آستانه یک بحران سیاسی و اقتصادی کم سابقه قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.