عمار الاسد، نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به سفر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه به قاهره و دیدار وی با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب عنوان داشت: این سفر به دنبال دستورالعمل‌های جدید کاخ سفید برای مانع تراشی در مسیر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و ممانعت از مشارکت کشورهای عربی در عملیات بازسازی سوریه صورت گرفته است.

وی افزود: غرب خواستار آن شد که سوریه قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت مبنی بر وجود یک دولت انتقالی و تغییرات متعاقب آن را اجرا کند که این موضوع برای سامح شکری، وزیر خارجه مصر پس از اقدامات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب غافلگیر کننده بود.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: روس‌ها تبدیل به یک مهره کلیدی در منطقه شده‌اند و از تمامی جزئیات، جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های آمریکا در منطقه مطلع هستند و می‌دانند که واشنگتن مقابل تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها برای نزدیکی و روابط کشورهای عربی با سوریه می‌ایستد و بوگدانوف نیز تلاش می‌کند که این امور را به روال طبیعی خود برگرداند.

وی در ادامه تاکید کرد: روسیه در حال تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های عربی ـ عربی و پرکردن شکاف میان عرب‌هاست که توسط آمریکا و در نتیجه فشارهای هم‌پیمانانش به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه که در حال حاضر در قاهره به سر می‌برد روز گذشته با ابوالغیط درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.