هیل گزارش داد، اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با حضور در برنامه "هانیتی" فاکس نیوز گفت: من می‌خواهم پدرم یک وضعیت فوق‌العاده ملی را اعلام کند.

"شون هانیتی" مجری این برنامه نیز پاسخ داد: اوه فکر کنم او این کار را انجام دهد.

پسر ترامپ همچنین افزود که فکر می‌کند پدرش باید این موضوع را حالت فوق‌العاده ملی اعلام کند و با ارتش آمریکا اقدام به ساخت دیوار مرزی با مکزیک کند زیرا این چیزی است که مردم آمریکا خواهان آن هستند.

دونالد ترامپ در هفته اخیر تهدید کرده بود که اگر کنگره سرمایه کافی برای ساخت دیوار مرزی اختصاص ندهد، یک حالت فوق‌العاده ملی اعلام می‌کند. اگرچه قانون گذاران پیش بینی کرده‌اند که این حرکت باعث به وجود آمدن سریع چالش‌های قانونی و حقوقی می‌شود.

درخواست ترامپ برای ساخت دیوار مرزی دلیل اصلی تعطیلی دولت بود که از ۲۲ دسامبر سال گذشته شروع شد و تا ۳۵ روز به درازا کشید و بالاخره جمعه هفته گذشته با امضای لایحه تأمین سرمایه دولت برای سه هفته توسط ترامپ به پایان رسید.

ترامپ پیش تر از امضای لایحه‌ای برای تأمین دولت که در آن ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی‌اش اختصاص نیافته باشد، امتناع می‌کرد. دموکرات‌ها در حین تعطیلی دولت عهد کردند که هیچ سرمایه‌ای برای ساخت دیوار مرزی تخصیص ندهند.

توافقی که ترامپ در روز جمعه آن را امضا کرد هیچ بودجه‌ای برای ساخت دیوار مرزی را شامل نمی‌شود و او بیان کرده است که اگر کنگره ظرف سه هفته آینده با تخصیص سرمایه برای ساخت دیوار مرزی موافقت نکند یک حالت فوق‌العاده ملی اعلام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.