محمد اسلامی امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران ـ پردیس در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که پرسید مرکز آمار گزارش داده است، قیمت مصالح ساختمانی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که همچنان خبری از طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیست، آیا تصور نمی‌کنید که با تأخیری که در این طرح وجود دارد قیمت مصالح ساختمانی بازهم افزایش پیدا خواهد کرد و این طرح ناکارآمد شود، گفت: باید بگویم که ما تابع عرضه و تقاضا هستیم، اما تمام تلاش ما این است که بتوانیم شرکت‌هایی که تولیدکننده مصالح ساختمانی هستند، را برای آنها بازار فراهم کنیم.

وی‌ ادامه داد: امروز در بخش مصالح ساختمانی رکود وجود دارد، بنابراین طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای این بوده است که سیستم‌ها و مشوق‌هایی را برای پایین آوردن و کنترل قیمت تمام‌شده مسکن اجرا کنیم.

وی همچنین در پاسخ به یک سؤال دیگر در خصوص ممنوعیت فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری گفت: فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: قیمت بلیت هواپیما طبق قانون تابع عرضه و تقاضاست اما ما بر این مسئله تأکید داریم که فروش بلیت چارتری ممنوع است.

اسلامی خاطرنشان کرد: چارتر یعنی این‌که کسی که هواپیما را چارتر کرده یک بسته سفر دارد که شامل اقامت، حمل و نقل و خورد و خوراک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.