جاناتان کوهن روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع شرایط انسانی سوریه برگزار شد، افزود: تاکید می کنیم که هر گونه خروج بی خانمان ها از رکبان باید ایمن، منصفانه و داوطلبانه باشد.

وی ادامه داد: ساکنان این مناطق نباید از سوی رژیم و متحدان آن مجبور شوند. همچنین ضروری است که بی خانمان ها مجاز به نقل مکان در زمان و محل انتخابی خود باشند.

 

سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با قدردانی از همراهی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در آزادسازی بیش از ۹۹ درصد مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی، خاطرنشان کرد: اجازه دهید تصریح کنم که این به معنای پایان مبارزه برای شکست دادن داعش نیست و تعهد ایالات متحده به شکست پایدار داعش را کاهش نمی دهد.

 

کوهن تاکید کرد: کمک به اطمینان برای تثبیت شکست پایدار داعش ضروری است. ما همچنان به تلاش های خود در زمینه ثبات در شمال شرق سوریه همکاری خواهیم کرد. کار بسیار بزرگی باید انجام شود تا به کسانی که از داعش رهایی یافته اند، کمک کند و از بازگشت داعش جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: ما باید با یکدیگر همکاری کنیم تا از آتش بس ادلب که در حال حاضر از سه میلیون غیرنظامی سوری محافظت می کند، مراقبت شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.