سردار حسین سلامی امروز در اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مجتمع آموزشی امامت با بیان اینکه امام (ره) از جنگ یک هویت جدید برای ملت ساخت، عنوان کرد: عبارات امام (ره) مفاهیم بلندی در استحکام‌بخشی به روح یک جامعه هستند. امام (ره) فرمودند که اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما آمده‌ایم، ما برای ۲۰ سال آماده شدیم، در حالی که تجربه جنگ و حکومت‌داری نداشتیم و در مرحله انتقال قدرت بودیم.

وی افزود: امروز شما جغرافیای جهان اسلام را نگاه کنید، در لبنان، سوریه، عراق، ایران، یمن و فلسطین ساختارهای عملیاتی قدرت شکل گرفته، ساختارهایی که امروز در جنگ هستند. در گذشته اسرائیل زیر سنگباران فلسطینی‌ها بود اما امروز هر نقطه‌ای از اسرائیل از شمال، شرق و غرب در تقاطع آتش است این یعنی پتانسیل برای ممات. امروز در سوریه لشگرهای بزرگی از تمام جهان اسلام شکل گرفته است و ظرفیت را برای ممات این نظام نامشروع به خوبی ایجاد کرده است. اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند تا عملیات‌های مذبوحانه انجام داده و موازنه را به هم بزنند که تا حدودی ترس روانی را جبران کنند.

اهم اظهارات سلامی به شرح زیر است:

* ما به اسرائیل هشدار می‌دهیم که اگر شعله جنگ جدیدی ایجاد شود، محو رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت. در این صورت قبل از اینکه آمریکا به فریاد آن‌ها برسد، نابود شده‌اند. به اندازه یک عملیات بیت المقدس ما هم نیستند و فرصت نخواهند داشت، به شکلی که قبرستانی برای دفن جنازه‌های خود نخواهند یافت. آن‌ها باید مراقب خود باشند. آن‌ها هر چیزی را که طراحی کرده‌اند، در عمل خلاف آن انجام شده و باید بدانند که تهاجم محدود به جنگ محدود منجر نخواهد شد و باید در انتخاب گزینه‌ها دقت کنند.

* این بار نیز آمریکایی‌ها در ساختن ابزار و راهبرد جدید شکست خوردند، اساساً آمریکایی‌ها دچار ضعف‌های سیاسی هستند. بزرگ‌ترین ضعف آن‌ها فقر در فلسفه سیاسی بوده و فلسفه سیاسی انقلاب ما قدرت‌ساز است زیرا بر آرمانی متکی بوده که در آن عدالت، آزادی، کرامت و شرف وجود دارد که تمام جهان اسلام را حول این فلسفه و آرمان بسیج می‌کند. فلسفه الهی دفاع ما، حمایت از مظلومان و منطقی قوی برای انسجام یک امت و قدرت‌ساز بوده، در حالی که فلسفه سیاسی آمریکا دشمن‌ساز است.

* آرمان آمریکا تمام جهان را دشمن می‌کند. آمریکا که می‌خواهد یک ملت استثنایی با هزینه از بین بردن رفاه، امنیت و آرامش در همه جهان بسازد. مطمئناً چنین هدف و فلسفه‌ای دشمن می‌سازد. آمریکایی‌ها با زوال سیاسی در جهان همراه شده‌اند و فلسفه سیاسی آن با شکست مواجه شده یعنی قادر به تولید قدرت نیستند، بلکه دشمن تولید می‌کنند که این امر انزوای آمریکا را به همراه دارد. آمریکایی‌ها در چرخه زوال قدرت افتاده‌اند که زوال عقل سیاسی آن‌ها ایجاد شده است.

* آمریکایی‌ها در قدرت اقتصاد در جهان و البته در مشکلات اقتصادی نیز اول هستند اما در بی‌تدبیری و بی‌کفایتی سیاسی هم اول هستند. اگر قدرت بزرگ در دست انسان‌های بی‌تدبیر بیفتد، به ضد خود تبدیل می‌شود. آن‌ها هزینه می‌کنند اما منفعت آن را دیگران می‌برند. آن‌ها خود بیان کرده‌اند که با نرخ تنزیل سیاسی روبه‌رو هستیم. این به معنای نبود عقل سیاسی است که هرجا عمل کردند، شکست خوردند و نتوانستند این عمل را به منفعت سیاسی تبدیل کنند.

* آمریکایی‌ها اکنون در هیچ کجای منطقه قرار نداشته و اراده سیاسی آن‌ها در جایی نافذ نیست، شما انزوای آمریکا را می‌بینید و هنر رئیس‌جمهور آمریکا دشمن کردن متحدین قدیمی خود است. این زوال سیاسی آغاز شده، خود آمریکایی‌ها یکی از بزرگ‌ترین نقاط آسیب و ضعف خود را فقدان یک رهبری روحانی و کاریزمای پایه معرفی کردند، چیزی که به فضل الهی ما از آن بهره‌مند هستیم.

* رهبری ما هویت، انقلاب، اقتدار، استقلال، آزادی، حریت، اعتبار و منزلت به ما بخشید وگرنه ما همان ملت پیشین بودیم. با جاری شدن روح اسلام از کلام و رفتار امام (ره) و رهبر، ملت زنده شد. هرچه ما را در تنگنا قرار دادند، رشد کردیم. امروز دستاوردهای پرشکوه انقلاب را در تمام عرصه‌ها به رغم تمام تحریم‌ها و جنگ‌ها می‌بینید و ما همچنان در مسیر پیشرفت هستیم. با وجود تحریم‌های اقتصادی اما به قدری مسیر روشن بوده که می‌دانیم این راه نجات ما است.

* ما مقاومت می‌کنیم اما مقاومت به معنی ریاضت کشیدن نیست. ما نیازی به ریاضت نداریم. این مقاومت به معنی فشار روی دشمن در حرکت است و به معنای انفعال، ایستادگی و تحمل همه چیز نیست. مقاومت حرکتی مستحکم، قدی، پیشرونده، جوشان و سیال برای دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ و غلبه بر دشمنان است. ما برای بزرگ بودن همه چیز در اختیار داریم. ملت ما اعتماد به نفس، اعتماد به خدا و رهبری را همچنان که تا امروز در اختیار داشته، باید ایمان داشته و به آینده خود مؤمن باشد.

*ما باید امروز قوی‌تر از گذشته عمل کنیم، عنوان کرد: شما باید ذهن جوانان ما را با این ارزش‌های بزرگ آشنا کنید و شکوه آزادی امروز و تحقیر گذشته را نشان دهید تا با هم مقایسه کنند و بدانند که ما زیر چتر دشمن رشد نمی‌کنیم. ما باید در میدان جهاد پیروز شویم. دشمنان ما جز تحقیر، عقب‌ماندگی و تسلیم ما به چیز دیگری راضی نیستند و نمی‌اندیشند. باید دشمن را تسلیم اراده خود کنیم و پیروز شویم. این افق تمدن و آرمان ما است. باید قله‌ها را فتح کرد و دشمن را به زیر کشید. دشمن باید تحقیر شود.

* این شایسته شأن ایران است که در مقابل مستکبران، بلنداندیش، مستحکم و قوی باشد. دشمن قادر به انتخاب قدرت و حمله نظامی نیست زیرا از یک طرف ما قدرت داریم و از طرف دیگر دشمن ضعیف است. برآوردهای ما از دشمن و خودمان دقیق بوده زیرا ذهنی و آرزوگرایانه نیست بلکه کاملاً واقع‌بینانه است. با اعتماد به نفس پیش بروید و با جوانان گفت‌وگو کنید. ارزش‌های آفریده‌شده توسط انقلاب را بگویید. سرفرازی و بزرگی شایسته ملت ما است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.