محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در دماوند در نشستی با جوانان این شهر با عنوان "رویش جوانه‌ها" با اشاره به توسعه چشمگیر این شهرستان  به ویژه در حوزه ارتباطات در سال‌های اخیر اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال، استارتاپ‌ها، فناوری‌های نوین و غیره یک هدف نیستند بلکه یک وسیله هستند و آن چه در این بین حائز اهمیت است موضوع توسعه کسب و کار است.

او با اشاره  به اینکه امروز منابع دنیا در حوزه‌های مختلف از منابع نفتی گرفته تا معادن در حال تثبیت یا کاهش است افزود: "  جمعیت و اقتصاد دنیا در حال رشد است و استفاده بشر از فناوری‌ها روزبه روز بیشتر می‌شود که پاسخگویی به آن نیازمند ثروت است و این ثروت جز از طریق بهره‌وری حاصل نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هدف اقتصاد دیجیتال افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است افزود: این بهره‌وری با ارائه فناوری‌های نوین به وجود می‌آید و در واقع امروز فناوری به کمک ما آمده تا با بالا بردن سرعت خود کمک بسیاری در بهینه‌سازی وقت و هزینه کاربران خود کرده باشد.

آذری جهرمی تصریح کرد: توسعه فناوری در دولت الکترونیک سبب افزایش اعتماد مردم به دولت و بهبود حس شهروندی به حاکمیت می‌شود و از طرف دیگر مردم نیز خدمات بهتر و راحت‌تری را دریافت می‌کنند. وی ادامه داد: زمانی کشور ما در فرایند توسعه با نوعی خلأ فناورانه روبه‌رو بود اما از سال ۹۲ که فرایند پیشرفت آغاز شد تا سال ۹۵ جهش خوبی را در رشد زیرساخت‌های کشور شاهد بودیم که در این شرایط با اشباع بازار رقابت‌ها افزایش پیدا کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شناسنامه‌دار کردن ۸۷ هزار شغل در سال جاری بیان کرد: متأسفانه در روند اجرای این طرح با کمبود منابع دولتی روبه‌رو شدیم که بنا به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد بودجه این طرح به صورت ضرب‌الاجلی تأمین شود. آذری جهرمی همچنین افزود: در ایام دهه فجر حدود ۱۵۰ شرکت در تهران و همچنین با ارقام متفاوت در سایر استان‌ها در حال اجرا است که با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته مقرر شده این شرکت‌ها با عنوان «پارک فناوری» نامیده شود.

وی سپس با اشاره به موضوع فیلترینگ بیان کرد: در موضوعات حاکمیتی باید براساس قانون عمل کرد و اگر قرار باشد به صورت سلیقه‌ای عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود زیرا نمی‌‌توان در حاکمیت بود و به قوانین آن پای‌بند نبود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید با حفظ احترام به مردم آن‌ها را از شرایط موجود آگاه کرد اما متأسفانه در رابطه با وضعیت شبکه‌های اجتماعی با پرده‌ای با عنوان سیاست رسانه‌ای روبه‌رو هستیم که تکلیف ما با رسانه‌های نوین مشخص نیست که آیا می‌توان این شبکه‌های اجتماعی نوین را به رسمیت شناخت یا خیر؟

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: گویا امروز تنها چالش سیاست رسانه‌ای در کشور، وزارت ارتباطات است بنابراین اعلام می‌کنم که رسانه‌ها نباید مقوله شبکه‌های اجتماعی را دوقطبی و سیاسی کنند و به جای آن باید به درستی این موضوع را مورد پردازش قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.