الخلیج آنلاین نوشت، وزارت دفاع قطر در شبکه اجتماعی توییتر از رزمایش مشترک نیروی دریایی این کشور با نیروی دریایی آمریکا و ترکیه در آبهای منطقه ای قطر در خلیج فارس خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ وزارت دفاع قطر اعلام کرد: این رزمایش با نیروهای آمریکایی در راستای تقویت توان های هوایی قطر و ارائه کمک های انسانی از طریق هوا به کشورهایی که با بلایای طبیعی دست و پنجه نرم می کنند، است و عملیات ارسال تجهیزات با چتر با موفقیت انجام شد.

وزارت دفاع قطر همچنین از اجرای تمرین عبور آموزشی مشترک با نیروی دریایی ترکیه خبر داد و گزارش داد: این رزمایش مشترک شامل مانور و تشکیلات دریایی، تمرین مشترک نیروهای دریایی قطر با بالگرد، تمرین‌های ارتباط سطحی و مقابله با آتش‌سوزی بود.

شایان ذکر است که اخیر قطر روابط نظامی خود را با برخی کشورها از جمله ترکیه، آمریکا و فرانسه افزایش داده است. توسعه پایگاه هوایی العدید در قطر از جمله همکاری های قطر با آمریکایی هاست.

روزنامه العرب قطر در نهم بهمن ماه جاری، از ورود کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه با نام «TCGGOKCEADA» به دوحه خبر دادند و اعلام کردند که  ترکیه رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر برگزار می کند.

منابع قطری اعلام کرده بودند: هدف از ورود این کشتی جنگی به قطر انجام رزمایش مشترک با نیروهای دریایی قطر و تقویت روابط دوجانبه است.

لحان جمعه المهندی از فرماندهان نیروی دریایی قطر و تعدادی دیگر از افسران نیروی دریایی قطر از این کشتی جنگی استقبال کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.