محمد اسلامی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات راه های شهرستان آران و بیدگل در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته قرار شد در ابتدا با محوریت فرمانداری آران و بیدگل و همکاری معدن‌داران این منطقه، جاده مرنجاب به جاده گردشگری تبدیل شود.

وزیر راه و شهر سازی گفت: بعد از احداث جاده گردشگری مرنجاب، این جاده در چارچوب راه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت تا اقدامات بعدی از سوی این وزارت انجام شود.

وی با  بیان اینکه  تکمیل جاده مرنجاب موجب کاهش تلفات انسانی و حتی فرهنگی خواهد شد و عبور و مرور خودروها هم بهتر صورت خواهد گرفت اذعان داشت: منطقه گردشگری مرنجاب دارای جاذبه ‌های گردشگری بی نظیری است که ظرفیتی برای جذب گردشگران ایجاد کرده ‌و ضروری است تا پیوست فرهنگی داشته و فرصت‌آفرین باشد.

وی همچنین به وضعیت طرح ملی جاده آران و بیدگل به گرمسار اشاره کرد و گفت: این جاده بین  استان اصفهان، قم و تهران قرار دارد و بزودی مطالعات ترکیبی و مفصل تری در رابطه با این طرح انجام خواهد شد.

اسلامی اولویت وزارت راه را تکمیل طرح های نیمه تمام برشمرد و گفت: تمام تلاش ما این است تا طرح های در دست اجرا و نیمه تمام به سرانجام برسد.

وزیر راه گسترش زمینه حضور خیرین در امور راه و شهرسازی کشور را ضروری برشمرد و گفت: پیوند بین مردم و مسئولین موجب محرومیت زدایی و عمران و آبادانی هر چه بیشتر کشور می شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست اظهار داشت: امروز با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی در دو شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به بررسی مشکلات راههای دو شهرستان پرداخته شد و وزیر راه هم قول نگاه ویژه و حل مشکلات در این حوزه را دادند.

 سید جواد ساداتی نژاد افزود: مشکلات طرح جاده کاشان و آران و بیدگل به گرمسار ،  جاده مرنجاب ، جاده های بخش مرکزی و کویرات این شهرستان امروز با حضور وزیر محترم راه در شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

وی با اشاره به وجود مناطق حاشیه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت: قرار شد در قالب طرح بازآفرینی شهری مشکلات این‌ مناطق هر چه زودتر حل شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار در دو شهرستان زیاد داریم ولی به علت کندی واگذاری زمین ، دریافت مجوز و قوانین سختگیرانه از سوی نهادهای دولتی در استان اصفهان شاهد دلسردی سرمایه گذاران هستیم که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی به دعوت نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل جهت بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی به این دو شهرستان سفر یکروزه ای داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.