محمد جواد لاریجانی شامگاه پنج شنبه در اجتماع بزرگ انقلابیون شهرستان مهدی‌شهر به میزبانی بیت الزهرا(س) این شهر با طرح این پرسش که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما چرا امسال دشمنان ما تا این اندازه خشمگین هستند، تأکید کرد: هرسال در آستانه ۲۲ بهمن دشمنان اقداماتی می‌کردند اما امسال مجموعه عظیمی سرمایه‌گذاری از سوی دشمنان شده که دلالت بر خشم وسیع آن‌ها دارد، دشمنان منتظر بودند که بعد از ۳۰ تا ۴۰ سال جمهوری اسلامی ساقط شود اما بعد از چهار دهه دیدند جمهوری اسلامی مانند یک کوه ظاهرشده است.

وی افزود: ۴۰ سال هر جور دشمنی که می‌توانستند با این ملت کردند و همیشه می‌گفتند که چند سال دیگر نظام ساقط می‌شود لذا منتظر ظهور قدرتی که از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه گسترده شود را نداشتند و از این امر احساس خطر کردند لذا دشمنان بیکار ننشستند و فعالیتی وسیع را پایه‌گذاری کردند و فعالیتشان بیشتر از گذشته است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: دشمنان همچنین مقدار زیادی تبلیغات برای تک‌تک افراد ملت ما تهیه‌کرده‌اند و امروز دیگر این‌گونه نیست که برنامه‌ای درست شود و عمومی به آن نگاه شود، امروز تک‌تک ما هدف برنامه هستیم و بنابر همین اصل اینترنت و فضای مجازی برای ما مهم است.

لاریجانی بابیان اینکه آمار خیلی ساده نشان می‌دهد که فقط در سه ماه گذشته به ازای هر فرد ایرانی ۴.۳ پیام مطلب تهیه‌شده است و این نشان می‌دهد که به مغز و ذهن ما دسترسی پیداکرده‌اند، تأکید کرد: ما امروز در یک نابسامانی اقتصادی قرار داریم و این واقعیتی است که شبیه یک خم محسوب می شود، در این فضای نابسامان باید فعالیت های دشمنان را رصد کرد، لذا امروز محور تبلیغات دشمنان بسیار حساب شده است.

وی افزود: دشمنان امروز به تک تک افراد می گویند « ۴۰ سال از انقلاب گذشت اما چه چیزی رخ داده به‌جز گرانی و مشکلات اقتصادی؟» و به دلیل همان زخمی که در جامعه است افراد به این فکر فرو می‌روند که شاید دشمنان درست می گویند و این تبلیغات حساب شده است.

معاون بین‌الملل و دبیر حقوق بشر قوه قضاییه بابیان اینکه دو محور مهم در حوزه فضای مجازی توسط دشمنان پیگیری می‌شود، تأکید کرد: هدف دوم دشمنان در فضای مجازی در کنار مسائل اقتصادی و گرانی، موضوع اسلام است، یعنی در فضای مجازی شاهد پیام‌هایی هستیم که مضمونشان فقدان سبک زندگی اسلامی در تهران و شهرهای ایران است.

لاریجانی بیان کرد: یکی از مسائلی که دشمنان در فضای مجازی به آن می‌پردازند ایجاد این شبهه است که اصلاً اسلام به درد مملکت‌داری می‌خورد یا خیر؛ و مطرح می‌کنند برخی کشورها مانند ژاپن و فرانسه و آلمان موفق‌تر هستند که همگی دقیقاً توسط دشمنان برنامه‌ریزی‌شده است که متأسفانه در مطبوعات داخلی‌مان نیز از این موارد وجود دارد.

وی افزود: دیگر موضوعی که دشمنان بر آن تمرکز دارند این است که ما نمی‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم و لذا با شعارهایمان این کشور را عصبانی می‌کنیم و ما را تحریم می‌کنند درصورتی‌که اگر با این کشور مراوده داشته باشیم مشکلاتمان حل می‌شود لذا ۲۲ بهمن پیش‌رو، واقعه‌ای است که باید با بصیرت ملت ایران همراه شود یعنی ما نه‌تنها باید در راهپیمایی حضور یابیم و نشان بدهیم که جمهوری اسلامی زنده و بالنده است، بلکه باید مسلح به بصیرت هم باشیم و شبهات را کاملاً درک کرده و پاسخش را بدانیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه بابیان اینکه تهدیدات دشمنان برای ما یک فرصت هم محسوب می‌شوند چراکه می‌توانیم به‌خوبی از عهده رفع شبهات بر آییم، گفت: هیئت‌های مذهبی کانون‌های بصیرت هستند، این هیئات سیاست‌باز نیستند اما سیاسی هستند یعنی مسلح به سلاح بصیرت هستند.

لاریجانی بابیان اینکه امروز باید شبهات را دانست، آن‌ها را دست‌کم نگرفت و بر آن‌ها مسلط شد، تاکید کرد: امروز باید شرایط اقتصادی خودمان را به خوبی درک کنیم که این وضعیت محصول دو امر است نخست فتنه اقتصادی و یک افت کارآمدی؛ این دو باهم در کشور رخ داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.