علی صوفی پنجشنبه در حاشیه افتتاح دفتر حزب پیشرو اصلاحات استان اردبیل افزود: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصمیم واحدی را در انتخابات اتخاذ خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در مرکز کارهای مربوط به انتخابات را به خوبی پیش می برد و قرار است این شورا در استان ها هم سامان یابد تا در باره نامزدهای مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری شود.

او درباره استانی شدن انتخابات مجلس هم گفت: انتخابات استانی را مثبت ارزیابی می کنم چرا که این کار سبب پررنگ شدن نقش احزاب، سیاسی شدن لیست ها، ارتقاء سطح کارشناسی مجلس و برگزاری سالم تر انتخابات می شود .

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات با انتقاد از عملکرد مجلس دهم گفت: این مجلس منافع شخصی و جناحی را بر منافع ملی و عمومی ترجیح داده و در زمره ناکارآمدترین مجالس بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر گفتمان ها بر مبنای منافع ملی شکل گیرد مردم امیدوار خواهند شد و در آن صورت می توان مردم را به صحنه آورد.

صوفی نبود احزاب قوی در کشور را یادآور شد و اضافه کرد: یکی از ضعف ها در کشور نبود احزاب قوی و تاثیر گذار بوده و این آسیب جدی به جامعه وارد کرده است.

وی افزود: ساختار به گونه ای است که احزاب جایگاه لازم را درکشور ندارند و باید کاری کرد تا احزاب قوی و کارآمد شوند.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در باره برخی مباحث پیرامون احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: لاریجانی کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود.

او اضافه کرد: اینکه لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و یا نه، به خوشان مربوط است اما رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت از وی نبوده و متفاوت خواهد بود.

در این جلسه اعضای جدید حزب پیشرو اصلاحات شورای استان اردبیل معرفی شدند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.