غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه اگر شهدا و فداکاری جانبازان و ایثارگران نبود انقلاب به چهل سالگی نمی‌رسید، گفت: ورود انقلاب به دهه پنجم فرصتی برای برسی کارنامه گذشته و نگاهی به پشت سر است.

وی افزود: ما شبیه کوهنوردی هستیم که می‌خواهیم به قله برسیم اگر به بالا نگاه کنیم راه زیادی در پیش است اما اگر به پشت سر و دشت نگاه کنیم هم می‌بینیم که راه بسیار طولانی را طی کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگترین دستاورد انقلاب آر ایجاد حکومت دینی در کشور دانست و گفت: دنیای غرب که سلطه خود را بر همه جهان می‌خواهد پرونده حکومت دینی را بسته بوده اما امام راحل دین را به عرصه سیاست و اجتماع برگرداندند.

وی افزود: امروز در اروپا دین را در قفس کلیسا حبس کرده‌اند و پاپ با این همه احترام قدرتی در عرصه سیاسی و اجتماعی ندارد و می‌خواهند همین کار را با اسلام انجام دهند و اینکه رهبری جامعه به دست مرجع تقلید و روحانی مانند امام و رهبری باشد نعمت بزرگی است.

استقلال و آزادی از نعمت‌های ارزشمند برای ملت ما است

حداد عادل با بیان اینکه استقلال و آزادی نعمت ارزشمند دیگری برای ملت ما است، گفت: ۲۰۰ سال با استعمار و سلطه خارجی روبرو بوده‌ایم و برخی صحبت از ازادی می‌کنند اما مرادشان بی‌بندوباری است؛ اسلام نیامد تا لجام گسیختگی را ترویج کند، آزادی یعنی ملت در سرنوشتش مؤثر باشد.

وی افزود: توسعه علمی، فرهنگی، دفاعی، صنعتی، کشاورزی، ورزشی، شهری از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دنیای استکبار همواره به دنبال تهدید، تحریم و تخریب انقلاب بوده است،‌ گفت: شهدای زیادی تقدیم شده تا انقلاب بماند.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز پس از تجربه جنگ استراتژی تحریم را در پیش گرفته و هدف از تحریم گرانی و فشار بر مردم است، گفت: دشمن انقلاب و اسلام در حالی که مجاری اقتصادی را بسته راه تبلیغ رسانه‌ای را برای ورود فکر و تبلیغات خود باز کرده است و دشمن برای تحریم اقتصادی پیوست فرهنگی دارد و این پیوست از طریق فضای مجازی اجرا می‌شود.

حداد عادل افزود: دشمن با حضور روحانیت، مردم انقلابی و ولایتمدار قم هرگز به نقشه‌های شوم خود نخواهند رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.