مال‌باخته گفت: در یک کانال تلگرامی با اپلیکیشنی آشنا شدم که گفته می‌شد با نصب این اپلیکیشن امکان مشاهده‌ برنامه‌های ماهواره‌ای وجود دارد، تصمیم به نصب آن گرفتم. برای  نصب باید مبلغ پنج‌هزار تومان واریز می‌کردم و بنابراین به سایت بانکی که در آنجا بود، وارد شدم و مراحل پرداخت پول را با ثبت رمز دوم کارت و مشخصات بانکی‌ انجام دادم. بعد از آن منتظر بودم که اپلیکیشن نصب شود اما خبری از آن برنامه نشد تا اینکه متوجه شدم پول‌ زیادی از حسابم برداشت شده است.

کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات متوجه شدند درگاه بانکی که در کانال تلگرامی معرفی شده بود، جعلی است و در واقع مرد در زمان خرید همه مشخصات بانکی‌اش را در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار داده و امکان دسترسی آنها به حسابش را فراهم کرده است.

تیم پلیسی با اقدامات فنی و کارشناسی خیلی زود موفق شدند پسر جوانی را که اقدام به برداشت غیرمجاز کرده بود، شناسایی و این جوان ۲۹ ساله به نام حمید را در عملیاتی غافلگیرانه در شرق تهران دستگیر کنند. متهم ابتدا سعی کرد خود را بی‌گناه معرفی کند، اما وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت از یک کلاهبرداری میلیونی پرده برداشت و با توجه به اینکه مأموران احتمال می‌دادند حمید همدستانی برای اجرای نقشه‌اش داشته باشد، تجسس‌های پلیسی را ادامه دادند تا اینکه متهم دو همدستش را لو داد.

مأموران در این مرحله موفق به دستگیری میثم ۲۶ ساله و وحید ۳۹ ساله شدند و درحال‌حاضر تحقیقات از آنها ادامه دارد. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، دراین‌باره به شهروندان هشدار داد: مجرمان سایبری با تشکیل گروه و کانال‌هایی تحت عناوین گمراه‌کننده اعم از کانال‌های فروش نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی درصدد اخاذی و کلاهبرداری از شهروندان و متقاضیان هستند، به همین دلیل شهروندان باید از منابع معتبر اقدام به خرید برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز خود کنند و قبل از واریز هرگونه وجهی، اطلاعات لازم را درباره  آدرس اینترنتی بانکی که قصد تراکنش دارند، بررسی کنند و فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.