محسن رضایی اظهار کرد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند در طول تاریخ، دستاورد قیام‌های مردمی ایران را به نفع خودشان مصادره کنند که از جمله در قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت نگذاشتند تلاش مردم ایران به ثمر برسد.

این استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ مردم ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و۴۰ سال پای آن ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز ویژگی‌های مدافعان آن بود؛ تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد و ایمان به ولایت و مرجعیت و جانفشانی در راه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تأمین کرده‌ایم گفت: این امر قدرت بزرگی برای ایران به ارمغان آورده است البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب‌مانده‌ایم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی موفقیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص است؛ هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور به دست آورده‌ایم ولی هر جا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب‌مانده‌ایم.

رضایی با اشاره به تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان خاطر نشان کرد: بااین‌حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی درعین‌حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.

این فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به‌این‌ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معطل گذاشتن و بلاتکلیفی در کنار ایجاد تردید، آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد، گفت: در چهل‌سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصاء کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.

رضایی افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌شود ولی در زمینه صنعت و اقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در همه امور باید مستقل از آمریکا باشیم و این یکی از مهم‌ترین مطالبات و تأکیدات امام و رهبری بوده و هست و چنانچه این موضوع به‌طورجدی مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد، دهه آینده، دهه پیشرفت و اقتدار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.