سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، امروز در مراسم «رونمایی از موشک کروز زمینی هویزه» گفت: امروز افتخار داریم تا محصول دیگری از محصولات دفاعی را که با زحمت و تلاش شبانه روزی عزیزان در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع توانسته‌اند در سال‌های اخیر آن را تبدیل به محصول کنند، وارد چرخه عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که ملت ایران مستحضرند، سبد محصولات ما در حوزه موشک‌های بالستیک زمین به زمین، حدود ۲۰ نوع موشک را به خود اختصاص داده است. ما انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به دریا، موشک‌های سوخت مایع، سوخت جامع در تنوع فراوان امروز در اختیار داریم و همه آنها عملیاتی است.

سردار حاجی زاده یادآور شد: چند سالی است که در حوزه موشک‌های کروز، کارمان آغاز شده است. خب، در این بخش یک مانع اساسی در حوزه موتورهای جت و پیشران داشتیم که خوشبختانه آنهم در سال‌های اخیر به نتیجه رسیده و محصول شده است. طبیعتا شاهد این نوع موشک‌ها چه ساحل به دریا، چه هوا به زمین وچه زمین به زمین کروز خواهیم بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: موشک‌های کروز نسبت به بالستیک از وزرن کمتری برخوردار و راحت قابل انتقال هستند. در استفاده بر علیه دشمن، به واسطه اینکه در سطح زمین حرکت می‌کنند، به راحتی قابل رهگیری نیست. این توفیق بزرگ را به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و شهدا تبریک عرض می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.