«سوزان کریمی دختر جوان تحت عمل جراحی بینی‌اش جان باخت و نتوانست از اتاق عمل زنده بیرون بیاید. مرگ این دختر بازتاب گسترده‌ای بین مردم و در فضای مجازی داشت؛ چرا که گفته می‌شود فردی که از فعالیت پزشکی منع شده، با نام و شماره پزشک دیگری اقدام به این عمل جراحی کرده است. با این حال سوزان قربانی یک عمل ساده زیبایی شد و حالا خانواده‌اش بشدت پیگیر این ماجرا هستند.

هفتم بهمن ماه بود که این دختر جوان برای عمل جراحی به بیمارستانی در بوشهر رفت و دیگر هرگز بازنگشت. خانواده سوزان کریمی، سهل‌انگاری رخ‌داده توسط فردی که می‌گویند بدون داشتن تخصص اقدام به عمل کرده و صرفاً تکنیسین اتاق عمل بوده را دلیل مرگ دخترشان می‌دانند و شکایت خود را به دستگاه قضائی اعلام کرده‌اند.

«سوده کریمی»، خواهر سوزان که او نیز همزمان عمل جراحی بینی داشته، درباره اتفاق پیش‌آمده می‌گوید: «اواخر آبان ماه امسال من و خواهرم برای عمل زیبایی بینی به مطب دکتری در بوشهر رفتیم. پس از گرفتن نوبت از منشی، پیش مردی که در همین مطب بود، معرفی شدیم. پس از معاینه من و خواهرم توسط این مرد و بعد از تهیه عکس، حدود یک ماه بعد یعنی اوایل دی ماه، مجدداً به مطب مراجعه کردیم و با همان پزشک ملاقات کردیم. وی پس از مشاهده عکس، به ما نوبت عمل داد و گفت ١٦ میلیون تومان به شماره کارتی به نام فرد دیگری به‌عنوان هزینه عمل دو نفر واریز کنیم. طی روزهای ٢٤ و ٢٥ دی‌ماه این هزینه پرداخت شد. صبح یکشنبه هفتم بهمن ماه برای انجام عمل به بیمارستان رفتیم و من و خواهرم پذیرش شدیم. در همین زمان یکی از پرستاران بخش زنان به ما گفت اگر از من می‌شنوید این‌جا عمل نکنید، چون دکتر دیگری قرار است شما را عمل کند، نه آن دکتری که مدارک به نام وی تکمیل شده است. در همین فاصله نام من و خواهرم خوانده شد و به داخل بخش رفتیم. خواهرم زودتر وارد اتاق عمل شد. حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح بود و من هم در بخش زنان منتظر ماندم که پس از تمام شدن عمل خواهرم، به اتاق عمل بروم. اما چندین ساعت گذشت و خبری از خواهرم نشد، تا این‌که به من خبر دادند دستگاه خراب شده و عملم به تعویق افتاده است. چند ساعت بعد دو مأمور لباس شخصی با بی‌سیم به داخل پذیرش بیمارستان حضور یافته و با پرسنل بیمارستان صحبت کردند. در ادامه یک پرستار به ما اطلاع داد که خواهرم فوت شده است.»

سوده کریمی با اشاره به ابهاماتی که درباره مرگ خواهرش وجود دارد، گفت: «در این خصوص شکایتی به دادگستری بوشهر ارائه شده و امیدواریم به‌طور جدی رسیدگی شود، تا این سهل‌انگاری‌ها در قبال سلامت و جان مردم توسط برخی پزشکان تکرار نشود.»

موضوع با جدیت پیگیری می‌شود

بعد از این اتفاق تلخ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در این رابطه اعلام کرد: «فوت غیرمنتظره این دختر جوان در یکی از بیمارستان‌های غیردانشگاهی شهر بوشهر بررسی و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.»

روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: «‌موضوع به صورت جدی برای تعیین علت مرگ و روشن‌شدن همه ابعاد ماجرا در حال پیگیری است و همسو با سایر دستگاه‌های قضائی و انتظامی از تمامی ظرفیت‌ها برای بررسی این حادثه استفاده و با هر نوع قصور یا تخلف بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای برخورد می‌شود. دانشگاه موضوعاتی را که در فضای مجازی درباره علت مرگ این جوان از جمله داروی تاریخ‌گذشته و غیره در حال انتشار است را تأیید نمی‌کند و همچون سایر نهادهای مرتبط منتظر اعلام نتیجه کالبدشکافی از سوی سازمان مرجع پزشکی قانونی است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.