جمشید تقی زاده در نشست صمیمی با کانون‌های بازنشستگی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با رایزنی‌های فراوان این طرح پس از تصویب در مجلس از سال ۹۸ اجرایی می‌شود، گفت: تا یک و نیم سال آینده، ۵۰۰ هزار نفر دیگر به مجموع بازنشستگان این صندوق اضافه می‌شود. هم اینک ۹۵.۵ درصد از بازنشستگان کشوری زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و رساندن دریافتی آنان به ۸۰ درصد حقوق افراد شاغل، از مهمترین اهداف صندوق بازنشستگی کشوری است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای همسان سازی حقوق یک میلیون و ۴۲۰ بازنشسته کشوری که کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای سال آینده لازم است و این در حالیست که برای اجرای کامل این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

تقی زاده گفت: خانه‌های امید مراکز و کانون‌های دورهمی بازنشستگان تحت پوشش صندوق هستند و بازنشستگان در شهرهای مختلف کشور می‌توانند از امکانات خانه امید در راستای آموزش، پژوهش، همفکری و تشکل‌های مرتبط استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سیاست ما سپردن فعالیت‌های اجرایی خانه‌های امید به کانون‌ها و خود بازنشستگان است، گفت: این مراکز ظرفیت‌های بالقوه ای هستند که با تدبیر، برنامه ریزی مناسب و ایجاد امید در میان بازنشستگان که سبب حضور مؤثر و بانشاط این عزیزان می‌شود، به شکل بالفعل درآمده و به پویایی و اثرگذاری بازنشستگان در سطح جامعه کمک می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.