به گزارش اسپوتنیک، یک مقام وزارت امور خارجه آلمان اظهار کرد: در پی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف)، از نگاه دستگاه دیپلماسی آلمان، تصمیم روسیه جهت خروج از این پیمان جای تعجبی ندارد.

این مقام آلمانی در واکنش به تصمیم ولادیمیر پوتین برای خروج روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در واکنش به تصمیم مشابه همتای آمریکایی او اتخاذ شده است، بیان کرد: می‌توانم به اظهارات اخیر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اشاره کنم؛ توافقی که از سوی دو کشور امضا شده و توسط یک طرف نقض شده، در حقیقت اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مایک پامپئو ، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه تعلیق تعهدات کشورش را در قبال پیمان آی‌ان‌اف اعلام کرد. او در کنفرانسی خبری خود گفت: باید به نقض‌های روسیه در خصوص پیمان موشکی پاسخ داد.

پس از اقدام دولت دونالد ترامپ در تعلیق مشارکت آمریکا در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، ولادیمیر پوتین نیز در اقدامی مشابه تعلیق در این معاهده را اعلام کرد. رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با وزیران خارجه و دفاع روسیه گفت: شرکای آمریکایی ما اعلام کردند که مشارکت در این معاهده را تعلیق کرده‌اند؛ پاسخ روسیه نیز اقدامی مشابه خواهد بود و ما نیز این معاهده را تعلیق می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.