مشاور سابق انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از استقرار بخشی از یگان دریایی آمریکا در سواحل کلمبیا همزمان با ادامه بحران داخلی در ونزوئلا خبر داد.

«ولید فارس» مشاور سابق انتخاباتی ترامپ و تحلیلگر امور امنیت ملی و سیاست خارجی شبکه خبری «فاکس نیوز» شنبه در توییتی به استقرار بخشی از یگان دریایی ارتش آمریکا در سواحل کلمبیا اشاره کرد.

ولید فارس در این زمینه نوشت که یکی از اهداف بالقوه آمریکا از استقرار نیروهای خود درسواحل کلمبیا، به عقب راندن نیروهای وفادار به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا حین رویارویی آن‌ها با ارتش کلمبیا ست.

وی در ادامه توییت خود نوشته است که هدف دوم محتمل آمریکا کمک به پناهجویان ونزوئلایی است که بابت درگیری‌ها در این کشور شاید نقل مکان کنند. ولید فارس همچنین به حضور بالگردهای آمریکایی در سواحل کلمبیا اشاره کرده است.

در فیلمی که در این زمینه در «یوتیوب» منتشر شده، پرسنل نیروی دریایی آمریکا در سواحل کلمبیا برای کمک‌رسانی لجستیکی و حمایت از مخالفان دولت مردمی ونزوئلا مشاهده می‌شوند.

این در حالی است که هفته گذشته نیز فیلمی از عزیمت کاروانی از نیروهای ارتش ونزوئلا به مرز با کلمبیا برای تثبیت مواضع و مواجهه محتمل با ارتش این کشور منتشر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.