منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: سیستم بانکی تا آخر بهمن‌ماه سال‌جاری فرصت دارد تا از تسهیلات اعطایی دولت برای رونق تولید در واحدهای تولیدی استفاده کرده و عملکرد مثبتی از خود در سهم تولید و اشتغال استان باقی بگذارد.

 

وی ادامه داد: در صورت همراهی نکردن بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بانک مرکزی مکاتبه کرده تا برای برخورد با این بانک‌ها اقدام شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: واحدهای تولیدی و صنایع استان قزوین به همراهی بیشتر سیستم بانکی نیازمند هستند چون در شرایط کنونی کشور ثابت نگه‌داشتن میزان تولید و اشتغال بسیار ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی در بخش بازسازی و نوسازی صنایع از اولویت‌های اساسی استان است که انتظار می‌رود بانک‌ها هرچه سریع‌تر در پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

 

حبیبی عنوان کرد: واحدهای تولیدی استان باید برای به‌روزرسانی تجهیزات و دستگاه‌ها و جلوگیری از توقف تولید اقدام کنند که این مهم بدون همراهی بانک‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی با گلایه از روند کُند بررسی طرح‌ها در ستاد تسهیل افزود: رویه تصویب طرح‌ها برای دریافت تسهیلات در کارگروه تسهیل بسیار کُند است و با توجه به ظرفیت‌های استان باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اشاره کرد: در صورت تصویب طرح‌های بیشتر در کارگروه تسهیل، بانک‌ها می‌توانند باقدرت انتخاب بیشتری برای بررسی طرح‌ها عمل کرده و واحدهای بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

 

حبیبی با اشاره به جذب کم تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری عنوان کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری باید جز استان‌های برتر کشور در میزان جذب تسهیلات این بخش باشد که امیدواریم به‌زودی شاهد تحقق این موضوع باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.