سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در سازمان بسیج اساتید کشور ضمن دیدار با استادان جوان و بسیجی دانشگاهها، درباره “چیستی فتح ‌الفتوح انقلاب و خطر محافظه ‌کاری در نیروهای انقلاب” سخنانی بیان داشت.

وی با اشاره به نقش تاریخی حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) فرموده بودند تکیه بر امکانات و تجهیزات بدون توکل بر خدا مفسده انگیز است و آنچه برای من غرور انگیز است تربیت نیروی جوان، از جان گذشته و مؤمن است که پیروزی ها را در جنگ رقم زده است. رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار بر همین فرمایش امام تأکید فرمودند و فتح الفتوح ما را در تربیت نیروهای جوان، مؤمن و انقلاب است.

اهم اظهارات جعفری به شرح زیر است:

* عامل اصلی عبور از بحران ها و مشکلات در کشور، نیروی مردمی است که خط شکنی آن برعهده نیروهای جوان است، در همه عرصه ها نیروهای جوان توانستند با خلاقیت و ابتکار عمل و انرژی سرشار جوانی، بر مشکلات فائق آیند. ازجمله در مسائل امنیتی کشور در زمان جنگ که مشکلاتی به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور پدید آمد، جوانان متعهد و انقلابی ما نقش تاریخی ایفا کردند. در قضایای سالهای ۷۸ و ۸۸ و حتی در دی ماه سال گذشته نیز، این حضور پرشور جوانان مؤمن و انقلابی بود که توانست بار دیگر نقشه بدخواهان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کند.

* توان بالای دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی در کشور وجود دارد. حتی به اعتقاد بنده با اعتقاد و ایمان بیشتری نسبت به اوایل انقلاب هستند. اما سازماندهی و بکارگیری نیروهای جوان در این عرصه بسیار با اهمیت است. اما تا تفکر برگرفته از اسلام ناب در بدنه مدیریت اجرایی کشور حاکم نباشد، اوضاع کشور همین خواهد بود.

* فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری صادر شد تا مدیریت کشور به جوانان منتقل شود. اما با کمال تأسف و در حالی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، افرادی در عرصه انتخابات حضور می یابند که چارچوب اصلی نظام را هم قبول ندارند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: از این رو بعد از مدتی افرادی بر سر کار می آیند که مدیران ناکارآمد و با سنین بالا را انتخاب کرده و کشور را معطل می کنند. در حالی که بسیاری از مدیران جوان، با انگیزه و مؤمن در کشور هستند که بکار گرفته نمی شوند و این بزرگترین خسارت را به کشور وارد می کند.

* تجربه ثابت کرده است که تهدید نظامی جمهوری اسلامی، همواره نتیجه عکس داده است، دشمن در عرصه فکری وارد شده و نظام مردمی و اسلامی ما را مورد هدف تهدیدات نرم خود قرار داده است. جوانان با انگیزه و دوست دار کشور باید در پاسخ به این تهدیدات نرم، دست به کار شوند و نقش خودشان را پیدا کنند.

* در جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، باید تمرکز ما روی حلّ مشکلات مردم باشد، همانگونه که استادان بسیجی در نامه نگاری به مسئولان نظام در مسائل مختلف و ارائه راه حلّ به آنها پیش قدم شدند و به فضل الهی مورد توجه مسئولان و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، سایر اقشار مردم نیز باید به صورت آتش به اختیار وارد این عرصه شوند و با اتحاد و همدلی و استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و انقلابی، در حلّ مشکلات کشور سهیم باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.