پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که براساس قولی که به شورای شهر داده بودیم بودجه سال ۹۸ تقدیم هئیت رئیسه شد گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم، سعی کردیم تمامی اهداف برنامه سوم در محورهای بودجه ۹۸ عملیاتی شود و بودجه را با سقف ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان به هئیت رئیسه تقدیم کردیم.

وی با بیان این که سه سال است که سقف بودجه ثابت مانده است گفت: با توجه به اضافه شدن تورم، بودجه باید واقع‌بینانه تنظیم می‌شد و با توجه به شرایط اقتصادی، بخش‌هایی از بودجه افزایش می‌یافت.

شهردار تهران با بیان این که بخش زیادی از بودجه صرف توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص تورم می‌شود در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تزریق منابع مالی به حمل و نقل اتفاق مثبتی در سطح شهر نمی‌افتد؟ گفت: به این دلیل است که همه کار زیر زمین قرار دارد.

حناچی با بیان این که بودجه حمل و نقل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که در حوزه حمل و نقل انجام می‌گیرد اما در حال حاضر تنها دو میلیون مسافر توسط مترو جابجا می‌شود که باید این رقم به ۷ میلیون سفر برسد و باید ۲۰۰۰ واگن و ۳۰۰۰ اتوبوس افزایش یابد.

وی با بیان این که به شکل دریافت فاینانس از کمک‌های دولت بهره خواهیم برد افزود: البته در شرایط تحریم کار بسیار سختی است اما آن چه که مهم است این که باید برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از کمک حداکثری استفاده کنیم.

شهردار تهران در مورد دیون و مطالبات شهرداری از دولت با بیان این که سازمان حسابرسی در حال بررسی دیون است گفت: بعد از نهایی شدن لیست، دولت آنها را می‌پذیرد و در حال حاضر ۲,۲۰۰ میلیارد تومان توافق شده است.

حناچی در مورد سرانجام پرداخت بدهی بانک‌ها نیز اظهار کرد: بدهی به بانک‌ها سبب شده است که نتوانیم از اوراق مشارکت استفاده درستی کنیم و در حال بررسی هستیم که بتوانیم با تهاتر یا تصفیه دیون را پرداخت کنیم.

وی در مورد ساماندهی قبور شهدا با بیان این که برنامه خاصی نداشتم اما سیاست‌های اعلامی توسط رهبر انقلاب را دنبال می‌کنیم گفت: اگر خانواده‌ها نظری داشته باشند آن را اجرایی می‌کنیم.

شهردار تهران در مورد جلسه روز گذشته شورای ترافیک در مورد حذف طرح زوج و فرد با بیان این که اساساً نگاه ما درآمدزایی نیست و سلامت شهروندان برای ما مهمتر است گفت: آمارها نشان می‌دهد که روزهای آلاینده نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته؛ البته باد و باران کمک کرد اما همیشه گفتیم در این بخش درآمد مدنظر ما نیست و می‌دیدید درآمدها نیز کاهش پیدا کرده اما بهتر است به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اخبار خوب منتشر کنید چرا که نگاه ما پولی نیست و صرفاً افزایش سلامت مردم مدنظر ما است.

وی با بیان این که طرح زوج وفرد در کوتاه مدت تأثیرگذار نیست گفت: همه اعضای شورای شهر بر این نظر تاکید دارند اما در مورد این که چه طرحی جایگزین شود، ساعتها بحث شد و دیروز به جمع بندی رسیدیم اما دقت داشته باشید تا ابتدای تابستان فرصت برای بحث و تبادل نظر و حتی جدل باقی مانده و می‌توانیم در مورد اجرای طرح به جمع بندی برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.