وبگاه امنیتی«دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به قابلیت دفاعی ایران در پی رونمایی از موشک «هویزه» اذعان کرد.

دبکافایل نوشت، موشک هویزه جدید با برد هزار و ۳۵۰ کیلومتر دیروز شنبه دوم فوریه (۱۳ بهمن) آزمایش و با حضور سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران رونمایی شد. این اقدام پاسخ ایران به آزمایش موفقیت‌آمیز ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) موشک اسرائیلی- آمریکایی Arrow-۳ (پیکان ۳) بود.

موشک‌های فجر ۵ و فاتح ۱۰۰ از دیگر موشک‌هایی بودند که این رسانه رژیم صهیونیستی به عنوان دستاورد ایران در زمینه موشک‌های میانبرد به آنها اشاره کرده است و نوشت که ایران با آزمایش این سه موشک‌ و موشک هویزه که به خانواده موشک‌های کروز سومار تعلق دارد، نشان داد همانند بخش تحقیقات وزارت دفاع رژیم صهیونیستی و آژانس دفاع موشکی آمریکا، قصد دارد، موشک‌هایی بسازد تا اهدافی را خارج از اتمسفر زمین هدف قرار دهند. جمهوری اسلامی موفق شده است تا موشک‌هایی را با ارتفاع پروازی پایین که می‌توانند اهدافی را زیر رادار هدف قرار دهند، تولید کند. ایران مطمئن است که نه تل‌آویو و نه واشنگتن قادر نخواهند بود تا به چنین تهدیدی واکنش نشان دهند.

دیروز شنبه، همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اولین روز دهه مبارک فجر و با حضور وزیر دفاع، موشک کروز برد بلند زمینی «هویزه» ساخته متخصصان و دانشمندان عرصه دفاعی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با آزمایش پروازی موفق رونمایی و آماده تحویل به هوافضای سپاه شد.

وزیر دفاع با تشریح موشک هویزه که متخصصان سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع آن را طراحی و ساخته است، گفت: «موشک هویزه» دارای برد پروازی بیش از ۱۳۵۰ کیلومتر است که علیه اهداف زمینی ثابت استفاده می شود.

حاتمی، آماده سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف و قدرت تخریب زیاد را از ویژگی های برجسته موشک کروز« هویزه » برشمرد و گفت: آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد پروازی ۱۲۰۰ کیلومتر انجام و موفق شد اهداف از پیش تعیین شده را با دقت مورد اصابت قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.