تلویزیون فونیکس چین روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: دیدار طرفین روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند) در منطقه دانانگ ویتنام انجام خواهد شد و محور مذاکرات نیز رسیدن به توافق تجاری است.

پیش از این ترامپ نیز از دیدار احتمالی در آینده نزدیک با رییس جمهوری چین خبر داده بود تا علاوه بر مساله تجارت، در مورد کره شمالی نیز با وی گفت و گو کند.

هیات هایی از دو کشور هفته قبل با یکدیگر در آمریکا دیدار کردند آن مذاکرات بدون رسیدن به یک نتیجه قطعی و مشخص پایان یافت اما طرفین موافقت کردند مذاکرات را ادامه دهند احتمالا دور تازه ای از گفت و گوها تا قبل از اول مارس (یک اسفند)، زمان پایان آتش بس طرفین، انجام خواهد شد.

با این حال هیچ برنامه و جزئیات رسمی درباره دیدار سران چین و آمریکا منتشر نشده است اما وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرده &#۳۹;شی&#۳۹; مایل به استمرار رایزنی ها با ترامپ است.

ترامپ همچنین امیدوار است در حاشیه دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ملاقاتی با رییس جمهوری خلق چین داشته باشد زمان ملاقات با رهبر کره شمالی هنوز اعلام نشده است.

از سوی دیگر برخی منابع گزارش کرده اند دیدار سران چین و آمریکا احتمالا پس از ملاقات سران آمریکا و کره شمالی انجام خواهد شد چین خواسته است این ملاقات در استان جزیره ای &#۳۹;های نن&#۳۹; در جنوبی ترین نقطه چین برگزار شود.

&#۳۹;جین چانرونگ&#۳۹; از دانشگاه مردم پکن می گوید: چین علاقه مند است این دیدار در خود چین برگزار شود نه در کشور دیگری، چون مساله تجارت چین و آمریکا به کشور دیگری ربط ندارد.

از سوی دیگر برگزاری ملاقات سران چین و آمریکا در ویتنام ممکن است باعث بروز حواشی برای چین شود زیرا قرار است دیدار سران آمریکا و کره شمالی در این کشور برگزار شود چین هم نمی خواهد این موضوع با مناقشات تجاری پکن و واشنگتن آمیخته شود بخصوص آنکه به رغم تحریم ها، چین هنوز بزرگترین متحد تجاری کره شمالی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.