«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا باردیگر با اعلام مخالفت با نظر دستگاههای اطلاعاتی این کشور درباره ایران اعلام کرد که با همه افراد و ماموران اطلاعاتیاش هم عقیده و هم نظر نیست و ممکن است با آن‌ها اختلاف نظرهای زیادی داشته باشد.

دونالد ترامپ که در برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری سی بی اس حضور داشت، با تاکید بر امکان مخالفت با نظرات دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا، افزود: بوش هم افراد اطلاعاتی زیادی داشت که به او گفته بودند صدام تسلیحات اتمی و شیمیایی دارد، اما در نهایت چه شد؟

به گفته ترامپ گزارش‌های غلط به بوش باعث شد تا ما درگیر جنگی شویم که هرگز نباید وارد آن می‌شدیم، چون تا کنون هفت تریلیون دلار هزینه و کلی کشته داده‌ایم.

ترامپ همچنین مدعی شد: ایران کشوری است که برای ما دردسرهای زیادی درست کرده، پس وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی به من می‌گویند، ایران فوق‌العاده است، من این‌ها را باور نمی‌کنم و آن چیزی را که خودم باید بدانم، می‌پذیرم.

ترامپ پیش هفته گذشته نیز در توئیت‌هایی ضمن «منفعل» و «ساده‌ اندیش» خواندن نظرات مدیران اطلاعاتی آمریکا در قبال ایران، ارزیابی آنها در مورد ایران را رد کرده بود، هرچند یک روز بعد ادعاهای خود را پس گرفت.

در گزارش پیشین مدیران اطلاعاتی آمریکا، تاکید شده بود که ایران تاکنون در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کرده و گامی در جهت ساخت بمب هسته‌ای برنداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.