جام ملت‌های آسیا در حالی برای ما به پایان رسید که برخی کارشناسان معتقد بودند جای سیدجلال حسینی در این رقابت‌ها خالی بود. مدافع باتجربه‌ای که در یک دهه گذشته پای ثابت اردو و مسابقات تیم ملی بود، اما پس از خط خوردن از فهرست تیم ملی و در آستانه جام ملت‌های آسیا اوایل آذرماه سال‌جاری برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. دیروز وقتی از کاپیتان پرسپولیس درخصوص خالی بودن جایش در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات پرسیدیم، جواب جالبی داد و جای همبازی خود شجاع خلیل‌زاده را خالی دانست! سیدجلال بار دیگر اعلام کرد خداحافظی‌اش از تیم ملی قطعی بوده و حتی اگر هم دعوت می‌شد، محترمانه عذر می‌خواست و این دعوت را قبول نمی‌کرد. دیروز با کاپیتان باتجربه پرسپولیس کلی گپ زدیم. از جام ملت‌ها بگیرید تا جام حذفی و شهرآورد ۱۰ فروردین و...

سید، فکرش را می‌کردی تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شود؟

نه، راستش را بخواهید اصلاً فکرش را نمی‌کردم. قبل از شروع مسابقات، خودم تصور می‌کردم ایران و ژاپن فینالیست شوند، اما متأسفانه در نیمه‌نهایی به هم خوردند که آن نتیجه رقم خورد.

فیلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر چند سالی است در کمپ اسپایر با نوجوانان و جوانان مستعد کار و آن‌ها را شناسایی کرده است. در این رابطه صحبتی نداری؟

بله، شک نکنید کمپ مجهز اسپایر نقش ویژه‌ای در تقویت فوتبال قطر و تیم ملی این کشور داشته است. من می‌دانم در رده‌های پایه‌ای قطری‌ها بهترین تیم‌های دنیا را دعوت می‌کنند و تورنمنت‌های مختلفی می‌گذارند و از لحاظ علم بدن‌سازی، پزشکی و... به باشگاه‌های این کشور کمک می‌کنند. در واقع کمپ اسپایر مستقیم به کمک باشگاه‌های قطری می‌آید. کمپی که همه‌کاره‌اش ژاوی هرناندز است. اگر اشتباه نکنم یک گروه کاربلد که فیلیکس سانچز هم عضو آن بود، حدود ۳هزار فوتبالیست نوجوان و جوان قطری و خارجی را شناسایی و از بین آن‌ها پس از تست‌های فراوان گروهی را استخراج کرد که شاکله تیم ملی فعلی این کشور را تشکیل می‌دهند. در واقع معتقدم قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا به زحمات مسئولان و متولیان کمپ اسپایر برمی‌گردد.

برخی کشورهای آسیایی هم به قطری‌ها اعتراض کردند که چرا بازیکنان خارجی را جذب کرده و با ملیت قطری به جام ملت‌ها آوردند؟

به هر حال قطر کشوری کوچک با جمعیت کم است. طبیعی است از نیروی انسانی کافی بهره‌مند نباشند و فوتبالیست یا حتی ورزشکار حرفه‌ای از سایر کشورها جذب کنند. ما اینجا در ایران کشوری ۸۰میلیونی هستیم و استعدادهای فراوانی هم داریم که هیچ برنامه‌ریزی برای شناسایی و پرورش آن‌ها صورت نمی‌گیرد. من نمی‌گویم کمپی مثل اسپایر بسازیم، اما می‌گویم با سلاح غیرت و تعصب دیگر نمی‌توان به جنگ کمپ اسپایر و محصولاتش رفت (ناگهان چیزی به یادش می‌آید) شما دیدید سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، بوعالم خوخی، حسن الهیدوس و اکرم عفیف از باشگاه السد قطر در تیم ملی این کشور بازی کردند. ما همراه پرسپولیس با همه این بازیکنان به علاوه ژاوی هرناندز، گابی و بغداد بونجاح بازی کردیم و برنده شدیم.

هواداران پرسپولیس در فضای مجازی معتقد بودند تیم‌های السد و الدحیل از تیم ملی قطر قوی‌تر بودند. تو هم چنین نظری داری؟

شک نکنید! شما خودتان قضاوت کنید تیم ملی قطر اگر ژاوی و گابی و به ویژه بغداد بونجاح را داشت، چقدر قوی‌تر می‌شد؟

یعنی بونجاح از معز علی آقای گل جام ملت‌ها بهتر است؟

من جلوی هر دو تا بازی کردم. به شما می‌گویم بغداد بونجاح ۱۰ برابر معز علی گلزن‌تر و خطرناک‌تر است. هیچ یک از هافبک‌های تیم ملی قطر در حد ژاوی یا گابی نیستند. البته معز علی هم به ما گل زد ولی بونجاح الجزایری با فاصله بهترین مهاجم آسیاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.