اسدالله بادامچیان در نشست «ناگفته‌های انقلاب» درباره سوابق مبارزاتی خود گفت: در سنین نوجوانی در گروه شیعیان و فداییان اسلام فعال بودم از سمت دیگر به خانه دکتر صدیقی هم رفت و آمد داشتم. بعد از کودتا در گروه شهید صادق امانی مبارزه فرهنگی می‌کردیم و بعد از نهضت امام به ایشان پیوستم.

وی درباره تأسیس حزب موتلفه گفت: در اردیبهشت سال ۴۲ امام به جمعی از ما گفت شما که برای خدا کار می‌کنید موتلف شوید و ما اسم تشکیلات خود را موتلفه اسلامی گذاشتیم.

بادامچیان درباره چرایی عنوان هیأت برای موتلفه گفت: اسم حزب در آن روزها با حزب توده، حزب مظفر بقایی و...، عجین شده بود و از این جهت موقعیت نداشت از سوی دیگر ساواک روی اسم حزب حساسیت داشت اما با هیأت کاری نداشت.

وی افزود: وقتی نهضت آزادی تشکیل شد از طریق شهید اسلامی و شهید درخشان با آن همکاری داشتم اما عضو نشدم. بعد از تشکیل موتلفه نهضتی‌ها گفتند با هم ائتلاف کنیم که امام به ما فرمودند شما کار خود را بکنید. ما هم چون راه مبارزه طولانی بود به حرف امام گوش دادیم و با نهضت آزادی ادغام نشدیم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: در طول دوران مبارزه با گروه‌های مختلف همکاری داشتم. در سال ۴۹ هم که موضوع مبارزه مسلحانه پیش آمد آیت الله طالقانی و شهید مطهری به ما گفتند با مجاهدین خلق همراهی کنیم. بعد که در سال ۵۳ زندان رفتم متوجه انحراف در دو سازمان مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی شدم.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که یک جریان بقیه جریان‌ها را بعد از انقلاب کنار زد، عنوان کرد: انقلاب را امام با ملت شروع کرد نه نهضت آزادی، جبهه ملی، فداییان اسلام و... . ما از درون مردم برای تبعیت از مرجعیت خدمت امام رفتیم و کارهای سیاسی ما ادای تکلیف شرعی بود.

وی درباره دولت‌های پس از انقلاب گفت: هر دولتی که با رای اکثریت مردم روی کار می‌آید قانونی است و با تنفیذ ولی فقیه شرعی می‌شود و اگر دولت بد باشد با رای مردم در انتخابات باید کنار گذاشته شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی در باره فضای مجازی بیان کرد: شبکه مجازی چیزی ندارد که بترسیم. آن موقع هم که ماهواره‌ها مسأله بود من گفتم چرا نباید از آن استفاده کنیم. الان هم نظر من درباره فضای مجازی همین است.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که حزب موتلفه با ترور موافق است گفت: در اسلام قتل منع شده اما درباره قصاص گفته شده است که در آن حیات است. ترور و فتک (قتل ناجوانمردانه و غافلگیرانه) منع شده اما اعدام انقلابی مورد قبول همه حقوق هاست.

وی ادامه داد: در مبانی اسلامی، در حکومت اسلامی قوه قضاییه و در حکومت غیر اسلامی حکم مجتهد جامع الشرایط و واجد شرایط، می‌تواند حکم مهدورالدمی افراد را بدهد. موتلفه هم با ترور مخالف است و در مورد حسنعلی منصور هم اجرای حکم یک مرجع تقلید بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موتلفه هیچ وقت ترور نکرده و حتی انفجار در زمان شاه هم برای ما جایز نبود اما در یک مورد با حکم شفاهی آیت الله العظمی میلانی اجرای حکم کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.