سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون مشترک ایرادات شورای نگهبان به مصوبه طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور اعضای کمیسیون، نماینده شورای نگهبان، معاون میراث فرهنگی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شورای نگهبان با دو ایراد جزئی مغایرت با شرع و اصل ۷۵ قانون اساسی مبنی بر بار مالی طرح، مصوبه را به مجلس برگردانده بود که در نشست صبح امروز با همفکری و مشورت انجام گرفته مقرر شد در جهت رفع ایراد مغایرت با شرع عبارت مورد نظر اصلاح شود.

وی ادامه داد: برای رفع بار مالی طرح نیز توضیح داده شد که این طرح هیچ بار مالی در بر ندارد چون این طرح صرفاً در پی تغییر ساختار و عنوان است و دربرگیرنده بار مالی نیست؛ البته با توجه به اینکه در رویه شورای نگهبان هزینه‌های ناشی از تغییر عنوان سازمان‌ها به عنوان افزایش بار مالی موضوع اصل ۷۵ قانون اساسی تلقی نشده است، بنابراین به جای اصلاح عبارت مذکور، حذف آن، رافع ایراد است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز امیدواری کرد با تصویب شورای نگهبان و اجرایی شدن این مصوبه، اهمیت توسعه‌ی گردشگری بیش از پیش مورد توجه و نظارت قرار گیرد؛ چرا که این مقوله از مواردی است که تأثیر مستقیمی روی وضعیت اقتصادی داشته و در صورت ارتقا می‌تواند موجب بهبود نرخ اشتغال کشور شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.