سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسد قدرت از غرب عالم به سمت شرق عالم در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: این انتقال و حرکت قدرت از غرب به شرق مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است. فرهنگ لیبرالیسم غربی دیگر برای بشریت الهام بخش نیست، لیبرالیسم مثل کمونیسم درحال  تمام شدن است، لیبرالیسم اگر چه توانست تا اندازه‌ای پیشرفت و رفاه را برای مردم غرب محقق کند اما هیچ پیام و نسخه ای برای اخلاق و معنویت در غرب به همراه ندارد به همین دلیل شاهد سقوط و انحطاط خانواده، اخلاق، فرهنگ و معنویت در غرب هستیم.

سرلشکر صفوی در تبیین  بروز و ظهور قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر گفت: به عقیده ما بروز و ظهور یک قطب قدرت جدید به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن حاضر که مبتنی بر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است با محوریت اسلام نابی که انقلاب اسلامی آن را ترویج می کند، در حال  شکل گیری است. البته این قدرت جدید در حال حاضر ۷۵ درصد منابع نفت خام و ۵۷درصد منابع گاز جهان را در اختیار دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و محدوده جغرافیایی از سواحل اقیانوس اطلس تا شمال آفریقا و مرکز آفریقا تا قاره آسیا و اقیانوس آرام را شامل می شود که دارای یک خدای واحد، یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به آینده جهان از دیدگاه اسلام و مکتب مهدویت پرداخت و اظهار داشت: طبق فلسفه اسلامی، حرکت همیشه تکاملی است و حرکت قهقرائی نداریم. بنابراین حرکت تاریخ رو به تکامل و رشد و بهتر شدن و غلبه نور بر ظلمت و غلبه حق بر باطل است. در زمان ظهور طبق روایات، عقل مردم ۲۷ برابر عقل کنونی تمام مردم خواهد شد. گرچه رشد عقل و رشد علمی مردم دنیا به تنهایی کافی نیست و هر کس عالم تر شد لزوماً به معنی این نیست که بهتر شده باشد ولی به هر حال رشد عقلی و رشد علمی تاثیر فراوان در بهتر شدن و اصلاح افراد و جامعه دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: جنگ حق و باطل همیشگی است و هم قبل ظهور و هم پس از ظهور ادامه خواهد داشت، این طور نیست که پس از ظهور، جنگ حق و باطل تمام شود؛ زیرا پس از ظهور یهودیان و مسیحیان وجود دارند و قرآن می فرماید اختلاف و نزاع آنان تا روز قیامت ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.