اسپوتنیک گزارش داد، هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که در لبنان زندانی است، گفت: شرایط فیزیکی من در وضع نامطلوبی است. من از درد در سینه، اختلال تنفسی، درد کمر و مشکلات پوستی به دلیل کمبود نور خورشید رنج می‌برم. همچنین هنگامی که دزدیده شدم بینی‌ام شکسته و از ناحیه سر زخمی شده‌ام. من از سازمان ملل خواستار این هستم تا یک تیم از پزشکان را به لبنان بفرستند تا من را در زندان ملاقات کنند و برای سلامتی‌ام یک گزارش سلامتی بنویسند.

 

او همچنین در مورد وضعیت زندان اعتراض کرد و بیان کرد که از تماس با پایگاه‌های خبری ممنوع شده است و تمام افرادی که قصد ملاقاتش را داشتند دیگر نمی‌توانند وارد لبنان شوند.

هانیبال قذافی همچنین گفت: ما در این پرونده‌های خودسرانه روی نقش اساسی روسیه به عنوان یک کشور بزرگ حساب می‌کنیم.

این مصاحبه از طریق ریم الدبری، نماینده هانیبال قذافی تهیه شد.

در اواخر ژانویه میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که دیپلمات‌های روسی در مورد وضعیت هانیبال با سیاستمداران لبنان تماس برقرار کرده‌اند. بر اساس اعلام این مقام ربایندگان قذافی برای اعمالشان به دادگاه رفته‌اند اما دادگاه قذافی هنوز انجام نشده است.

 

 

هانیبال قذافی از ۲۰۱۵ به دلیل دست داشتن در ناپدید شدن امام موسی صدر در سال ۱۹۷۸، در لبنان زندانی است که البته هرگز کامل در این مورد تحقیق نشد. صدر و همراهانش به دعوت معمر قذافی به طرابلس آمدند و از آن زمان به بعد مفقود شدند و محل آنها نیز مشخص نیست. جامعه شیعیان لبنان قذافی را متهم به ربودن صدر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.