الهام احمد در دیدار یک ربعش با ترامپ در تلاش بود به موضع واقعی آمریکا در خصوص عقب‌نشینی نیروهایش از سوریه، ایجاد مناطق امن و راه‌های حمایت از شبه‌نظامیان کرد پی ببرد.

 

این روزنامه ترکیه نوشت: الهام احمد روابط مستحکمی با نهادهای آمریکا به ویژه پنتاگون دارد و با کارمندان کاخ سفید دیدارهای دوره‌ای داشته است.

طبق نوشته روزنامه "هابر ترک"، نتیجه روابط گسترده الهام احمد با شخصیت‌های برجسته آمریکایی دیدار تصادفی وی با ترامپ بوده، به طوری که رئیس جمهوری آمریکا با برخی از اعضای مجلس سنا در یکی از هتل‌ها دیدار داشته و احمد نیز به طور اتفاقی در همان هتل حضور داشته است.

این روزنامه ترکیه‌ای نوشت: احمد تمایل دارد تا بداند سیاست آمریکا در سوریه پس از عقب‌نشینی نیروهایش از این کشور چیست و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ و سرنوشت یگان‌های مدافع خلق کرد چگونه خواهد شد؟

ترامپ در پاسخ به این مسؤول کرد سوریه گفت: مانعی برای رایزنی شبه‌نظامیان کرد با نظام سوریه وجود نخواهد داشت.

روزنامه "هابر ترک" نوشت: این پاسخ ترامپ حاکی از آن است که دولت آمریکا در برنامه‌ریزی‌هایش در شرق فرات با روسیه به اتفاق‌نظر رسیده و مذاکرات ترکیه در سوریه از نشست سران ضامن آتش‌بس در مذاکرات آستانه که در اواسط فوریه جاری برگزار می‌شود؛ اهمیت بیشتری دارد.

طبق نوشته این روزنامه، دیدارها در مسکو برای حل اختلافات و مشکلات کنونی منطقه مفید خواهد بود بنابراین اگر آمریکا روشش در منطقه را توضیح بدهد و هماهنگی و تفاهم بین هر یک از کشورهای ترکیه، ایران و سوریه باقی می‌ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.