مصرف برخی خوراکی ها در تشدید حس نا امیدی و افسردگی نقش دارند. درواقع این خوراکی ها می توانند به پیشرفت حس افسردگی در فرد منجر شوند.

خوراکی های فست فودی و یخ زده و نیمه آماده نقشی پررنگ در بروز افسردگی شما ایفا می کنند. سعی کنید به جای مصرف مداوم این نوع غذاها، از خوراکی های تازه و خانگی استفاده کنید.

مصرف مغزهای آجیلی و ویتامین ها نقشی پررنگ در بروز سلامتی و شادی شما دارند سعی کنید به جای شیرینی های قنادی ها و ترکیباتی که با قند مصنوعی تهیه شده اند، بیشتر به سراغ شیرینی و میوه جات طبیعی بروید و از این نوع خوراکی ها استفاده کنید.

سبزی هایی که آب زیادی دارند، مثل کاهو، هندوانه و ... نیز نقشی مهم در کاهش حس افسردگی ایفا می کنند. سعی کنید مصرف چربی های ناسالم را کاهش داده و بیشتر روغن زیتون، روغن کنجد و سایر روغنهای طبیعی را مصرف کنید.

کمبود پروتئین یکی از عواملی است که در بروز افسردگی نقش دارد بنابراین سعی کنید میزان پروتئین مصرفی خود را افزایش دهید تا بدن و روانی سالم تر داشته باشید.

کاهش شدید قند خون و خوراکی های محرک نیز در بروز اضطراب و افسردگی نقش دارند بنابراین سعی کنید به این موارد نیز توجه کنید و در طول روز ساعات زیادی را گرسنه و ضعیف نمانید.

مصرف منظم آب و آبمیوه های طبیعی نیز به کنترل و کاهش افسردگی کمک می کند. این موضوع در بلند مدت به کاهش وزن و تناسب اندام فرد نیز منجر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.