علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون ابزار حمایت از تبادلات تجاری(INSTEX) برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر امور خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه سازوکار مذکور میان ایران و اروپا و متعاقب خروج آمریکا ارائه کرد، ظریف تأکید داشت که ارائه این سازوکار گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: آقای  ظریف ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تأکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند مشروط باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأثیر سازوکار اینستکس در جلوگیری از امنیتی سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو و ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.